Autor Wątek: Mój Street Surgeon z HSS  (Przeczytany 3877 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline baca

  • Opinii: (1)
  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 95
Mój Street Surgeon z HSS
« dnia: 15-06-2004, 16:37:20 »
Ostatnio nie miałem co robić w domu i wymęczyłem sobie nową zabaweczkę, no dobra projekt sciągnięty z Perrina, ale idealnie pasował do tego prostokątnego kawałka stali który mialem. To maleństwo jest naprawde piekielnie ostre, pociachałem nim już pełno kartonów i przebijałem przez sklejkę, a toto nadal goli :)

No i mam do was pytanie, o ile wyprowadzenie ogólnego kształtu i ostrza sprawiło spore problemy(chłodzenie przy obróbce żeby nie rozhartować),ale było wykonalne przy odrobinie uwagi i baardzo duzej ilosci czasu, to nawiercenie tego okazało się niewykonalne żadne wiertło które posiadam nie chce tego ruszyć, macie jakieś pomysły?? Jakie wiertła dadzą radę(kobaltowe...)?? No i czy da się je kupić na sztuki, bo nie chcę wydawać kupy kasy na komplet wierteł bo potrzebne mi są cztery dziurki.

dł.całk. 12cm
dł. ostrza 3,5cm
grubość 3mm
materiał: stal HSS






baca

Offline baca

  • Opinii: (1)
  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 95
(Bez tematu)
« Odpowiedź #1 dnia: 15-06-2004, 17:04:11 »
zachcialo mi sie używać imagestation :( uploaduje lepiej zdjecia na knives.pl, nie są za duże wiec może admin sie nie pogniewa


<span class='smalltext'>[ zabawki1_resize.jpg ]</span>
baca

Offline baca

  • Opinii: (1)
  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 95
(Bez tematu)
« Odpowiedź #2 dnia: 15-06-2004, 17:05:09 »
#2


<span class='smalltext'>[ zabawki1_2_resize.jpg ]</span>
baca

Offline baca

  • Opinii: (1)
  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 95
(Bez tematu)
« Odpowiedź #3 dnia: 15-06-2004, 17:05:36 »
#3


<span class='smalltext'>[ zabawki1_3_resize.jpg ]</span>
baca

Offline baca

  • Opinii: (1)
  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 95
(Bez tematu)
« Odpowiedź #4 dnia: 15-06-2004, 17:07:37 »
#4

i przepraszam za tyle postów


<span class='smalltext'>[ zabawki1_5_resize.jpg ]</span>
baca

Offline kali

  • edgy
  • Szef
  • Opinii: (96)
  • *
  • Wiadomości: 14773
  • Płeć: Mężczyzna
(Bez tematu)
« Odpowiedź #5 dnia: 15-06-2004, 20:53:42 »
slodkie malenstwo... sam mialem zamiar zrboic cos takiego, ale nie chcialem tanto, i ostatecznie wyszedl pazurek :) ale nie jestem z niego zadowolony.
widze, ze wlozyles w niego duzo pracy - nie jest latwo wypolerowac hartowana stal. co do wiertel, to probowalem wiercic wiertlem ze srebrzanki, ale gowno dalo. jako ze mialem blache 2mm grubosci, to dziur nie wywiercilem, ale wyje... bo inaczej nie mozna nazwac nawiercania z obu ston na zmiane z przebijaniem punktakiem. niestety jak chcialem troche je wygladzic, to zlamalem iglaka. i to byl koniec mojej pracy ze stala hartowana. wiecej juz mi sie nie chce. :)
pozdrawiam
There are no tactical knives, only tactical minds
FP

Offline baca

  • Opinii: (1)
  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 95
(Bez tematu)
« Odpowiedź #6 dnia: 16-06-2004, 19:38:49 »
Troche zabawy było, ale to sama przyjemność ;)
Męczą mnie te dziurki, bo nieosiągnałem zamierzonego "efektu artystycznego" miały być okładziny zamiast oplotu, jak u perrina.
Ale w tym dziadostwie nie da się nabić punktakiem dziurki i wiertło się ślizga, a używałem dużej wiertarki na stojaku i różnych wierteł jakie miałem w domu. A póżniej, no cóż kamyczek i polerujemy...
baca

Offline Fred

  • knifemaker
  • Opinii: (25)
  • *
  • Wiadomości: 5478
  • Płeć: Mężczyzna
    • se bloguje ;)
(Bez tematu)
« Odpowiedź #7 dnia: 19-07-2004, 17:29:34 »
Baca, kup sobie wiertlo z plytka z weglika spiekanago. Wyglada to tak samo jak wiertlo do betonu tyle ze plytka ma ostra krawedz tnaca. Ja kupowalem takie wiertla w LeroyMerlin-nazywaja sie Cordless, a produkuje to firma Irwin. Mimo ze nie jes to wiertlo do metalu,  ze stala narzedziowa radzi sobie bardzo dobrze, neporownywalnie lepiej niz wiertla kobaltowe i tytanowe. Mialem taki problem jak ty - kawalek noza od strugarki z HSS o twardosci 62HRC. Zmarnowalem kilka wiertel tytanowych ale i tak nie daly rady. Dopiero Cordless poradzil sobie z tym bez problemow. Nalezy tylko wiercic na wolnych obrotach tak aby nie przegrzac wierla. Takie wiertlo kosztuje ok. 11 zl.
Polemika z głupotą niepotrzebnie ją nobilituje - Stefan Kisielewski

Offline baca

  • Opinii: (1)
  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 95
(Bez tematu)
« Odpowiedź #8 dnia: 19-08-2004, 12:23:13 »
Oto nowe wcielenie mojej zabaweczki, także z nowa pochewka:



baca

Offline MichaelD

  • Opinii: (49)
  • Mieszkaniec knives.pl
  • *****
  • Wiadomości: 3509
  • Płeć: Mężczyzna
  • Pluję jadem, sieję nienawiść i pożeram dzieci ;)
    • Mój kanał z nożami na YT
(Bez tematu)
« Odpowiedź #9 dnia: 21-09-2004, 14:54:06 »
Odnosnie wierteł kobalowych ja otwory na piny wywiericiłem przed zaharowaniem wiertłęm 5mm (za 1,5 zł) wtedy stal z piły miała około 45 HRC . Jak zahartowałem nóż(60HRC)to okazało sie ze dziury musza miec srednice 6 mm ,wiec wziełem wiertło kobaltowe  ,bardzo wolne obroty na wiertarce stołowej  iii  DUPA.Wiertło stepiło sie momentalnie wiec załozyło sie wiertło widiowe i 5 minut mialem wywiercone poprawnie 4 otwory
www.youtube.com/user/710HS

Proszę o nie wysyłanie wiadomości prywatnych z pytaniem "jaki nóż kuchenny wybrać". Nie jestem alfą i omegą, a inni koledzy z forum mają tak samo obszerną  wiedzę. Najlepiej utwórz nową wiadomość tak aby wszyscy mogli się wypowiedzieć w zadanym przez Ciebie pytaniu.