Autor Wątek: Co wyszło z kucia pręta ze stali K110  (Przeczytany 128697 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline BOBIK

  • knifemaker
  • Opinii: (44)
  • *
  • Wiadomości: 622
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Co wyszło z kucia pręta ze stali K110
« Odpowiedź #60 dnia: 23-02-2012, 10:21:46 »
Masahuku "to get the best microstructure and tool performance, the quenching rate should be rapid" mało znam angielski ale pisze tu wg mnie coś w tym stylu "aby otrzymać prawidłową mikrostrukturę trzeba zapewnić odpowiednią szybkość chłodzenia"-Folia zapewnia odpowiednią szybkość chłodzenia ma 0.05mm grub.
Bardziej zastanawiać może wątpliwość Sławka 63"Hartujesz 13 szt za jednym razem ?. " Ale też spróbuję to wyjaśnić -masa 14 blanków nie jest duża ok 50g 1sztx14=700g ułożone ok2cm jeden od drugiego,do oleju idą wszystkie jednocześnie.Przy odpowiedniej ilości ośrodka chłodzącego szybkość chłodzenia jest odpowiednia.Rozmawiałem z hartownikiem z Fabryki Przyrządów i Uchwytów ,oglądał moje hartowanie i to co zarzucił to brak atmosfery ochronnej,zalecił folię lub atm. ochronną,reszta ok. Powiedział więcej: hartując w profesjonalnych hartowniach wynik może być różny bo tam nikt nie uruchamia często dużego pieca dla jednego blanka ,hartuje się przy okazji większego wsadu gdzie parametry są dla "większego wsadu"Na pewno nie jest to regułą ale tak powiedział.
Korzystam z wiedzy tego forum, więc też chcę podzielić się tym co umiem,nie jest moim celem nikomu nic przytykać .
Mam chwilę: to może opowiem bajkę okuciu nie koniecznie k110.Proszę nie traktować tego jako pewnik, tą bajkę opowiedział mi pewien Rosjanin metalurg który pracuje w Czelabińsku gdzie notabene wymyślono D2. Zeby nie odwęglać materiału podczas grzania ,należy grzać nad koksem nie zanurzając materiału pod koks.Nie wiem jak to się ma w paleniskach gazowych.Rozmowa miała miejsce kilka ładnych lat temu ,pierwszy blank mam z ruskiej d2 przywiezionej przez niego.Pamiętam tylko że powtarzał d2 grzej na górze to stali nie schrzanisz.To tyle.
Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: 23-02-2012, 10:26:41 wysłana przez BOBIK »

Offline Puma

  • Pożeracz burgerów
  • knifemaker
  • Opinii: (144)
  • *
  • Wiadomości: 1257
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Co wyszło z kucia pręta ze stali K110
« Odpowiedź #61 dnia: 23-02-2012, 12:35:00 »
K110 jest bardzo dobrą stalą do hartowania w folii, bo martenzyt uzyskuje się nawet przy czasie chłodzenia 15 minut. Przy grubościach 3-4 mm powinno się zahartować nawet na powietrzu.

Przełom nie jest zły, ale wydaję mi się, że mógłby być lepszy. Jaki przyjmujesz czas austenityzacji?

Offline BOBIK

  • knifemaker
  • Opinii: (44)
  • *
  • Wiadomości: 622
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Co wyszło z kucia pręta ze stali K110
« Odpowiedź #62 dnia: 23-02-2012, 13:19:59 »
Witam.
Austenizuję 20 minut, przełom na zdjęciach wygląda jakby z dużym ziarnem spróbuję powtórzyć zdjęcia ,bo w rzeczywistości jest czysty ,jednorodny wg mnie bez rozrostu ziaren ,ale specjalistą to nie jestem i jak uda mi sie polepszyć jakość zdjęć to może wtedy realnie można będzie to ocenić.
Pozdrawiam

Offline graf

  • Opinii: (57)
  • Mieszkaniec knives.pl
  • *****
  • Wiadomości: 5876
  • Płeć: Mężczyzna
    • Noże do rzucania
Odp: Co wyszło z kucia pręta ze stali K110
« Odpowiedź #63 dnia: 23-02-2012, 13:24:35 »
Bobik - co do tej folii - rozumiem że ona idealnie przylega do głownie? Pewnie sprawa jest oczywista, ale spytam bo się nie znam. Bo jeśli istniał by odstęp/przerwa to niezależnie od grubości folii stała by się ona izolatorem.
Najlepsze polskie noże do rzucania
http://grafknives.pl
Polub na FB
https://facebook.com/grafknives

Offline killrathi

  • knifemaker
  • Opinii: (259)
  • *
  • Wiadomości: 8286
    • Killrathi Knives
Odp: Co wyszło z kucia pręta ze stali K110
« Odpowiedź #64 dnia: 23-02-2012, 13:30:31 »
nawet jak przylega to jest w pewnym sensie izolatorem... ale d2 można hartować nawet w powietrzu lub pomiędzy aluminiowymi płytami - nie wymaga super szybkiego chłodzenia jak np. nc6, więc te minimalne wydłużenie czasu chłodzenia przez folię to rzecz nie znacząca.

nie odpowiadam na priv? pisz na [email protected]

Offline Puma

  • Pożeracz burgerów
  • knifemaker
  • Opinii: (144)
  • *
  • Wiadomości: 1257
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Co wyszło z kucia pręta ze stali K110
« Odpowiedź #65 dnia: 23-02-2012, 13:30:42 »
20 to może być trochę mało, poza tym są w folii. Bohler zaleca 30 minut austenityzacji.

graf, folię powinno się docisnąć do stali i pozbyć się jak najwięcej powietrza ze środka. Zawsze jest to jakaś izolacja, dlatego zaleca się stosować folię do stali o niskich prędkościach krytycznych. Do stali wymagających chłodzenia w czasie kilku sekund się nie nadaje.

Offline BOBIK

  • knifemaker
  • Opinii: (44)
  • *
  • Wiadomości: 622
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Co wyszło z kucia pręta ze stali K110
« Odpowiedź #66 dnia: 23-02-2012, 16:39:00 »
W czasie nagrzewania folia zabiera tlen z wewnątrz już przy ok 600 *c klingi są jak sprasowane z folią(wyglądają jak pakowane próżniowo).Warunkiem jest zrobienie koperty na podwójny zamek blacharze wiedzą o co chodzi (zamknięcie koperty musi być też na podw. zamek, szczelne).Powietrza wcale nie trzeba odsysać, jeśli koperta duża a włożony przedmiot ma takie kształty że wewnątrz zostaje dużo powietrza to trzeba włożyć do wewnątrz razem z hartowanym przedmiotem ścinki folii które zostają przy formowaniu kopert, one pomogą skutecznie wchłonąć wchłonąc powitrze z wewnątrz koperty.
Puma - mam informacje że 15-30min,założyłem 20 wychodzi ok więc zbytnio nie kombinuję, aczkolwiek będę też eksperymentował bo dążę do osiągnięcia pewnych efektów, o których na razie nie będę zanudzał, tam będę stosował różne czasy aust.,oraz trochę pokombinuję z temperaturą ale to przy poj. sztukach przeznaczonych na testy.Jak będzie cieplej.I chyba zatrudnię sekretarza ,bo w życiu tyle nie pisałem od czasów szkolnych(będzie z 30 parę lat)
Pozdrawiam


« Ostatnia zmiana: 24-02-2012, 16:34:31 wysłana przez BOBIK »

Offline BOBIK

  • knifemaker
  • Opinii: (44)
  • *
  • Wiadomości: 622
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Co wyszło z kucia pręta ze stali K110
« Odpowiedź #67 dnia: 23-02-2012, 16:57:24 »
Przepraszam za jakość fotek robione telefonem












« Ostatnia zmiana: 24-02-2012, 16:55:45 wysłana przez BOBIK »

Offline BOBIK

  • knifemaker
  • Opinii: (44)
  • *
  • Wiadomości: 622
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Co wyszło z kucia pręta ze stali K110
« Odpowiedź #68 dnia: 08-03-2012, 16:27:46 »
Moje nowe pochewki





« Ostatnia zmiana: 08-03-2012, 16:30:23 wysłana przez BOBIK »

Offline WOJPAP

  • Opinii: (72)
  • Mieszkaniec knives.pl
  • *****
  • Wiadomości: 1783
  • Płeć: Mężczyzna
  • Żeby mi się tak chciało jak mi się nie chce
    • Koty rasowe
Odp: Co wyszło z kucia pręta ze stali K110
« Odpowiedź #69 dnia: 08-03-2012, 17:21:20 »
Bardzo staranne i fajne  :slini:
Czemu ich niema jeszcze na bazarku  :? :question:
Powodzenia i do roboty Panie do roboty  ;)

Offline noxos

  • Opinii: (3)
  • Mieszkaniec knives.pl
  • *****
  • Wiadomości: 8407
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Co wyszło z kucia pręta ze stali K110
« Odpowiedź #70 dnia: 08-03-2012, 17:25:55 »
Salam alejkum.Według mnie wkładka nie powinna wystawać z pochewki.Poza tym miodzio.

Offline Karolmx

  • Opinii: (0)
  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 42
Odp: Co wyszło z kucia pręta ze stali K110
« Odpowiedź #71 dnia: 08-03-2012, 17:59:50 »
ten ostatni wypasiony 8D a pytanie brzmi, jak pokleić korę brzozy tak, żeby klej nie wystawał, tzn takie wycieki, mimo, że mocno ściskam klejony nóż to zawsze są jakieś wypływy kleju, trzeba jakoś wyrównać? zeszliwować płaszczyznę tych płatków?
Wszystkie narzędzia do obróbki metalu. Potrzebujesz czegoś? Pisz PW.
np: pasy bezkońcowe, pilniki Befana itd

http://www.knives.pl/forum/index.php/topic,127048.0.html

Offline BOBIK

  • knifemaker
  • Opinii: (44)
  • *
  • Wiadomości: 622
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Co wyszło z kucia pręta ze stali K110
« Odpowiedź #72 dnia: 09-03-2012, 09:44:47 »
Witam
Dzięki za  uznanie.Wkładkę zaraz przytnę,Noxos słuszna uwaga(fotki wkleja mój kolega z pracy,zresztą założył ten post i czasami pstryknie coś co jeszcze nie dopieszczone)
Ale to że wkleja je, mobilizuje bardzo do bardziej starannej pracy ,chociaz dopracować szlify na moich automatach jeszcze trochę ciężko.
Karolmx- Jak kleiłem distalem miałem też problem, kleję dobrym klejem stolarskim <Rakoll ekspres 25D po wyschnięciu przeżroczysty> problem zniknął, ważne też jest żeby kora była bez uszkodzeń równa, przy klejeniu mam pod ręką papier ścierny i jak trzeba to przecieram,a przed cięciem kory na płatki trochę wyrównuję kostką z pap. ściernym.Przed pocięciem, na dużym arkuszu kory to idzie szybko.
Pozdrawiam

Offline BOBIK

  • knifemaker
  • Opinii: (44)
  • *
  • Wiadomości: 622
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Co wyszło z kucia pręta ze stali K110
« Odpowiedź #73 dnia: 19-03-2012, 10:48:39 »
Noże przed zapakowaniem



Etapy przygotowania do hartowania noża











Gotowe :)


















« Ostatnia zmiana: 19-03-2012, 15:40:59 wysłana przez BOBIK »

Offline piotrbati

  • knifemaker
  • Opinii: (203)
  • *
  • Wiadomości: 6314
  • Płeć: Mężczyzna
    • BATOR Knives - BTR Knives
Odp: Co wyszło z kucia pręta ze stali K110
« Odpowiedź #74 dnia: 19-03-2012, 14:04:12 »
dobrze wypieczone muffinki  ;P

Offline BOBIK

  • knifemaker
  • Opinii: (44)
  • *
  • Wiadomości: 622
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Co wyszło z kucia pręta ze stali K110
« Odpowiedź #75 dnia: 28-03-2012, 14:16:35 »




« Ostatnia zmiana: 28-03-2012, 15:37:20 wysłana przez BOBIK »

Offline WOJPAP

  • Opinii: (72)
  • Mieszkaniec knives.pl
  • *****
  • Wiadomości: 1783
  • Płeć: Mężczyzna
  • Żeby mi się tak chciało jak mi się nie chce
    • Koty rasowe
Odp: Co wyszło z kucia pręta ze stali K110
« Odpowiedź #76 dnia: 28-03-2012, 15:37:55 »
Fajne !!!  ;)
Tego w ciemniejszym drewienku z korą w środku chętnie bym widział u siebie  :slini:
A może magiczne  " Daj mi "  zadziała :question:
        Gratki  :D           

Offline AndrzejG

  • Andrew
  • Opinii: (0)
  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 47
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Co wyszło z kucia pręta ze stali K110
« Odpowiedź #77 dnia: 30-03-2012, 12:37:08 »
Piękne nożyki  :slini:

Offline mitryl

  • knifemaker
  • Opinii: (27)
  • *
  • Wiadomości: 3524
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Co wyszło z kucia pręta ze stali K110
« Odpowiedź #78 dnia: 30-03-2012, 13:38:40 »
bardzo ładne noże, fajna sprawa z tym "sreberkiem"  nie trzeba potem trzeć w twardym
I rzekł do człowieka: Oto bojaźń Pańska, ona jest mądrością, a unikanie złego rozumem.Job. 28:28
Marana Tha

Offline BOBIK

  • knifemaker
  • Opinii: (44)
  • *
  • Wiadomości: 622
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Co wyszło z kucia pręta ze stali K110
« Odpowiedź #79 dnia: 30-03-2012, 16:34:47 »
Dzięki za uznanie, jeszcze trochę jest niedociągnięć nad którymi pracuję.
Folia oszczędza trochę pracy(jednak trzeba porobić koperty), ale jakość hartowania jest dużo lepsza,odnoszę wrażenie że teraz dużo trudniej się ostrzą.Niedługo sprawdzę twardość to zapodam jak wychodzi.
WOJPAP- ten który Ci sie podoba jest ze stali k340 isodur ,chcialbym go trochę potestować(stal ma mniej węgla i chromu niż k110-bardziej rdzewna chociaż tnie bardziej gładko niż d2)
Pozdrawiam

« Ostatnia zmiana: 30-03-2012, 16:40:04 wysłana przez BOBIK »