Autor Wątek: Cięcie wodą - odpowiedzi  (Przeczytany 6262 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline KonCord

  • Opinii: (4)
  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 51
  • Płeć: Mężczyzna
Cięcie wodą - odpowiedzi
« dnia: 30-07-2015, 10:27:29 »
Temat dotyczący techniki cięcia strumieniem wodnym. Zajmuję się tym zawodowo i odpowiem na wszelkie pytania, wycenię jak trzeba.
Kilka faktów:
- jest to technika cięcia ścierniwem dodawanym do wody
- w procesie nie ma oddziaływania temperatury (można ciąć zahartowane elementy)
- minimalna średnica otworu fi 2 mm
- cięcie każdego materiału (laminaty, otwór w rękojeści: okładzina - tang - okładzina)
- lepiej tnie się materiały lite

Kilka fotek z ostatniego "nożowego" zlecenia. Cięte w stali K110 i MC390. Zaczynałem od rysunku na kartce kończę na surowym blanku:







Offline Ostap

  • knifemaker
  • Opinii: (81)
  • *
  • Wiadomości: 3095
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Cięcie wodą - odpowiedzi
« Odpowiedź #1 dnia: 30-07-2015, 10:58:14 »
To ja pierwszy:

Jaki będzie koszt cięcia przy np. 10 pełnych blankach jak na zdjęciu? A jaki przy 20? Będzie dużo taniej przy większej ilości czy to groszowe sprawy?

Offline taya

  • Taya Knife Supply
  • Opinii: (68)
  • *
  • Wiadomości: 470
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Cięcie wodą - odpowiedzi
« Odpowiedź #2 dnia: 30-07-2015, 11:45:30 »
Piszesz o laminatach na rękojeści. Z tego co wiem z G10 i Micarty tym bardziej robi się pióropusz jeśli tniemy wodą - o czym więc pisałeś?

Offline Ostap

  • knifemaker
  • Opinii: (81)
  • *
  • Wiadomości: 3095
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Cięcie wodą - odpowiedzi
« Odpowiedź #3 dnia: 30-07-2015, 11:57:25 »
Piszesz o laminatach na rękojeści. Z tego co wiem z G10 i Micarty tym bardziej robi się pióropusz jeśli tniemy wodą - o czym więc pisałeś?

Z micarty pióropusz a G10 się rozwarstwia od ciśnienia :)

Offline Raptorartur

  • knifemaker
  • Opinii: (142)
  • *
  • Wiadomości: 6377
  • SzlabanDestrojer
Odp: Cięcie wodą - odpowiedzi
« Odpowiedź #4 dnia: 30-07-2015, 12:05:38 »
Rozwarstwia się jeżeli zaczynasz od środka płyty, od krawędzi nic się nie rozwarstwia.
PGK swoich i świadków nigdy nie zostawia  :P

Offline Fred

  • knifemaker
  • Opinii: (25)
  • *
  • Wiadomości: 5553
  • Płeć: Mężczyzna
    • se bloguje ;)
Odp: Cięcie wodą - odpowiedzi
« Odpowiedź #5 dnia: 30-07-2015, 12:10:42 »
Myślę, że sporo zależy od operatora maszyny - czy się stara czy robi robotę bezmyślnie i na odpierdol.
Jak w życiu  ;>
Polemika z głupotą niepotrzebnie ją nobilituje - Stefan Kisielewski

Offline KonCord

  • Opinii: (4)
  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 51
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Cięcie wodą - odpowiedzi
« Odpowiedź #6 dnia: 30-07-2015, 12:17:48 »
Obie blachy gr 4.5 mm. Ceny blanków ze zdjęć (a są tam 3 rodzaje) odpowiednio do wielkości (ten z pierwszego zdjęcia największy): 8,80; 6,80; 5;30 zł/szt netto. Różnice w cenie między 10 a 20 szt kilka złotych na całości.
Gorzej jest przy jednej sztuce, nie liczę mniej niż 10 zł netto.
Coś o materiałach jeszcze, często wycinam pojedyncze blanki ze starych pił, pilników itp. Korozja na materiale nie ma znaczenia.
Co do laminatów. Rozcinanie nie stanowi problemu, jeżeli mają to być otwory to jet to kwestia ciśnienia przy przebiciu. Na niektórych maszynach da się to ustawiać na innych nie. Chociaż to prawda że istnieje ryzyko rozwarstwienia materiału.
« Ostatnia zmiana: 30-07-2015, 12:21:41 wysłana przez KonCord »

Offline K110

  • Opinii: (12)
  • Użytkownik knives.pl
  • ***
  • Wiadomości: 289
  • Płeć: Mężczyzna
  • SĄ NOŻE!
Odp: Cięcie wodą - odpowiedzi
« Odpowiedź #7 dnia: 30-07-2015, 12:24:41 »
Z małych wąskich kawałków też dajesz radę wycinać czy są jakieś ograniczenia?
z np 50x5x1000
Jeśli pomimo wielu prób, coś Ci się w życiu nie udaje... próbuj dalej!

Online wolf2

  • Opinii: (101)
  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 84
Odp: Cięcie wodą - odpowiedzi
« Odpowiedź #8 dnia: 30-07-2015, 12:25:19 »
Czy cięcie tytanu też , i czy trzeba udać się do ciebie osobiście czy wysyłka.

Offline KonCord

  • Opinii: (4)
  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 51
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Cięcie wodą - odpowiedzi
« Odpowiedź #9 dnia: 30-07-2015, 12:39:41 »
K110: wolałbym nie mniejsze kawałki niż 40x40 mm, ale jak komuś zależy to jest to do obejścia.
Wolf2: każdy materiał poza hartowanym szkłem. Chociaż ludzie i w to nie chcą wierzyć i często muszę im to udowadniać na stole.

Offline Trollsky

  • Szef działu
  • Opinii: (101)
  • *
  • Wiadomości: 9841
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Cięcie wodą - odpowiedzi
« Odpowiedź #10 dnia: 30-07-2015, 12:41:34 »
skąd jestes ?
Ludzie wybaczą Ci wszystko, oprócz tego ze Ci coś wyszło.

Offline Ostap

  • knifemaker
  • Opinii: (81)
  • *
  • Wiadomości: 3095
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Cięcie wodą - odpowiedzi
« Odpowiedź #11 dnia: 30-07-2015, 12:46:55 »
Czy da radę wysyłać do Ciebie materiał na wycięcie czy kontakt tylko osobiście?

Offline MrAnderson

  • Opinii: (1)
  • Użytkownik knives.pl
  • ****
  • Wiadomości: 638
Odp: Cięcie wodą - odpowiedzi
« Odpowiedź #12 dnia: 30-07-2015, 12:56:40 »
Mowisz o wycinaniu otworow, ale trzeba takie otwory pozniej poprawiac,, czy byc moze da sie je wyciac odpowiednio dokladnie?

jak dotad mailem nieprzyjemne kontakty z cieciem woda. Dolna krawedz byla o poltora milimetra szersza niz gorna i calosc trzreba bylo poprawiac.Dodatkowo powierzchnia cieta byla bardzo porowata, nierowna. Mam nadzieje, ze jestes w stanie to zrobic lepiej :)
« Ostatnia zmiana: 30-07-2015, 13:07:30 wysłana przez MrAnderson »

Offline Ostap

  • knifemaker
  • Opinii: (81)
  • *
  • Wiadomości: 3095
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Cięcie wodą - odpowiedzi
« Odpowiedź #13 dnia: 30-07-2015, 13:05:39 »
Mógłbym prosić o zbliżenie na krawędź po cięciu? Czy jest prostopadła czy jednak lekko pod kątem?

Offline MrAnderson

  • Opinii: (1)
  • Użytkownik knives.pl
  • ****
  • Wiadomości: 638
Odp: Cięcie wodą - odpowiedzi
« Odpowiedź #14 dnia: 30-07-2015, 13:08:55 »
Z tego co wiem mozna ciac woda, zeby krawedz byla prostopadla, tylko pytanie ile drozsze jest takie ciecie.

Offline KonCord

  • Opinii: (4)
  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 51
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Cięcie wodą - odpowiedzi
« Odpowiedź #15 dnia: 30-07-2015, 14:16:30 »
Jestem z Białegostoku.
Co do wysyłania zleceń, nie robimy problemu z tego tytułu. Jednak przy takich kwotach zamówień czy nie warto poszukać wody obok siebie? Stawki za usługę powinny być podobne.
Teraz tolerancje. Można przyjąć  że jest to 0.3 mm na plusie dla konturu i - 0.3 mm dla otworu. Wiąże się to z nieprostopadłą powierzchnią cięcia. Dół jest szerszy niż góra.
Teraz problem zębów czy też grzebienia na powierzchni ciętej. Jest to problem za szybkiego posuwu przy cięciu, sporadycznie kłopot jest z kierunkiem cięcia i detal zaczyna wibrować (tytan tak ma).
Przypomniało mi się jeszcze odnośnie tej prostopadłej krawędzi. Można to kompensować prędkością, ale to mocno podbija cenę. Przy jednym blanku za który i tak muszę policzyć 10 zł może i miało to by sens. Tyle że i tak czeka go później obróbka.
« Ostatnia zmiana: 30-07-2015, 14:20:53 wysłana przez KonCord »

Offline KonCord

  • Opinii: (4)
  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 51
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Cięcie wodą - odpowiedzi
« Odpowiedź #16 dnia: 30-07-2015, 15:20:20 »
Witam,

Chciałbym wyciąć dwa blanki, mam projekt zrobiony w Solid'ie.
Interesuje mnie czy dało by się to wyciąć z dość małego płaskownika, zależy mi żeby zmieścić tam dwie sztuki.
przymierzałem wycięty z kartki projekt i powinno się zmieścić ale jest mało miejsca pomiędzy nimi.
jaki musi być minimalny odstęp ?
 
został mi taki kawałek stali:
- płaskownik stal k110 (60 x 330 x 4,4mm)

pozdrawiam,
Mikulski Michał

Zalecam 4 mm między detalami, na upartego miejscami 2 mm ale nie polecam.

Offline Bury

  • knifemaker
  • Opinii: (33)
  • *
  • Wiadomości: 2069
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tattooed Motherfuckers
Odp: Cięcie wodą - odpowiedzi
« Odpowiedź #17 dnia: 30-07-2015, 17:19:18 »
Oferujesz usługę cięcia wodą,czy masz jeszcze dojscie np,do tokarek,frezarek,CNC,czy istnieje mozliwośc,zamóienia usługi,np podsyłam projekt,z elementami do wycięcia,i dajecie blachę(20-30mm),czy muszę podesłąć swoją.
Brzydkie to są murzynki. Noże mają być użytkowe.
NIE ROBIĘ NOŻY NA ZAMÓWIENIE !


Offline KonCord

  • Opinii: (4)
  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 51
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Cięcie wodą - odpowiedzi
« Odpowiedź #18 dnia: 30-07-2015, 17:36:36 »
Tylko cięcie wodą. Blachy aluminiowe i kwasówka. Inne pod indywidualne zamówienia ale raczej nie jakieś wymyślne gatunki.

Offline karud

  • knifemaker
  • Opinii: (81)
  • *
  • Wiadomości: 2222
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karud knives
Odp: Cięcie wodą - odpowiedzi
« Odpowiedź #19 dnia: 31-07-2015, 00:13:18 »
Takie głupie pytanie -  a jak jest z rdzewieniem blachy po cięciu? Jakos te wyciete detale suszycie, wycieracie czy leżą sobie mokre?
zapraszam do sklepu www.birkashop.pl

жизнь, как посмотришь с холодным вниманьем вокруг –
такая пустая и глупая шутка…