Autor Wątek: алмазка ХВ5 / ałmazka HW5 / dziwne rezultaty hartowania  (Przeczytany 8116 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline CICHY_S

  • knifemaker
  • Opinii: (13)
  • *
  • Wiadomości: 2471
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje noże
Odp: алмазка ХВ5 / ałmazka HW5 / dziwne rezultaty hartowania
« Odpowiedź #120 dnia: 13-05-2018, 10:41:09 »
Następny.... Brawo My! Kierwa...
A hartowałeś w/g "autoryzowanego" przepisu? Bo tam piszą żeby prostować młotkiem na kowadle...
No nie zastosowałeś się..... I masz...

Edzia:
To sarkazm...

Offline Ajron

  • Suma wszystkich błędów
  • Opinii: (109)
  • Mieszkaniec knives.pl
  • *****
  • Wiadomości: 3324
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wszyscy jesteśmy piratami
    • Auto Pomoc Dzik
Odp: алмазка ХВ5 / ałmazka HW5 / dziwne rezultaty hartowania
« Odpowiedź #121 dnia: 13-05-2018, 11:21:38 »
Ale jak w rękach pykło to w każdej chwili przy robocie też by mogło. A wtedy do kaca doszedłby wstyd jak pewnemu rybakowi który wyłowił z Wisły piękną rusałkę. ;).
"Złomiarz umysłów"

Transport maszyn, dźwig HDS do 10 ton, pomoc drogowa Zachodniopomorskie
 
http://autopomoc-dzik.pl/

Offline Tekton

  • knifemaker
  • Opinii: (11)
  • *
  • Wiadomości: 983
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: алмазка ХВ5 / ałmazka HW5 / dziwne rezultaty hartowania
« Odpowiedź #122 dnia: 13-05-2018, 12:57:41 »
To że w rękach, bez dynamicznych obciążeń pykło to mnie mocno zaskoczyło  :badass:


Następny.... Brawo My! Kierwa...
A hartowałeś w/g "autoryzowanego" przepisu? Bo tam piszą żeby prostować młotkiem na kowadle...
No nie zastosowałeś się..... I masz...

Edzia:
To sarkazm...

Hartowałem wczoraj i po lekturze tego wątku wiec zgodnie z książkowymi zaleceniami.
Kupiłem w sumie dwa płaskowniki, ten grubszy z myślą o brzytewkach, ale jak zobaczyłem tu że nie da się tego zahartować tak jak bym chciał, to doszedłem do wniosku że może na większy nóż niżej zahartowany mogę to wykorzystać.  Nie udało się  :badass:

Offline CICHY_S

  • knifemaker
  • Opinii: (13)
  • *
  • Wiadomości: 2471
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje noże
Odp: алмазка ХВ5 / ałmazka HW5 / dziwne rezultaty hartowania
« Odpowiedź #123 dnia: 13-05-2018, 13:10:11 »
Ależ da się zahartować, ale chyba nie tą z tego źródła...
Dostałem inną od @makato i jak narazie sukces.
A i pewien efekt trawienia jest....
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1644038685633283&id=970754086295083

Offline CICHY_S

  • knifemaker
  • Opinii: (13)
  • *
  • Wiadomości: 2471
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje noże
Odp: алмазка ХВ5 / ałmazka HW5 / dziwne rezultaty hartowania
« Odpowiedź #124 dnia: 22-05-2018, 07:17:57 »
Witajcie.
Jak mówiłem tak zrobiłem, wysłałem dwie próbki tej HW5 do Flamberga (wielkie dzięki dobry człowieku)
I tak.
Pierwsza hartowana u mnie.
Średnia 63hrc /860c/30minut/1x175c/1,5h

Cytuje: "poprawie struktura wygląda jak powinna, nisko odpuszczony martenzyt/bainit dolny i węgliki. Co do bainitu ciężko coś więcej powiedzieć, trzeba by na TEM zrobić zdjęcia i dyfrakcję"

I kawałek twardy od dostawcy.
Średnio 67hrc
Ale jak hartowane nie powiem. Powiem tylko tyle że bracia spod czerwonej gwiazdy preferują 1minutę na 1mm czas i woda.

Cytuję "Tutaj tak jak już pisałem, jest niejednorodność pewna. Wygląda mi to tak jakby temperatura hartowania albo czas był za krótki. Dodam, że trochę to trawiłem i struktura bardzo słabo się uwidacznia. Jako takiego martenzytu prawie nie widać"

Tak że ten... Zacytuję naszego kolegę od tej pierwszej hw5......" polaki paproki nie umieją".....
Pz

Offline depravedsouls

  • Opinii: (41)
  • Mieszkaniec knives.pl
  • *****
  • Wiadomości: 5018
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jest OK, bycie białym.
Odp: алмазка ХВ5 / ałmazka HW5 / dziwne rezultaty hartowania
« Odpowiedź #125 dnia: 22-05-2018, 07:21:54 »
Ów  "kolega" proponuje teraz laminat  440c  na bokach środek  hw5, a i jego kowal się nie myli :)
Czasy inne - pomidorka nie tnie , oj a 500 stów dałem . Tam się żyło nożem i nikt nie biadolił . Orcanus

Offline BANAN kowal

  • kowal
  • Opinii: (4)
  • Użytkownik knives.pl
  • ****
  • Wiadomości: 778
  • Płeć: Mężczyzna
    • kowalstwo artystyczne Banaszek
Odp: алмазка ХВ5 / ałmazka HW5 / dziwne rezultaty hartowania
« Odpowiedź #126 dnia: 25-06-2018, 20:50:50 »
Jakby co to mam dwa płaskole przekute z przetopu ścinków ałmazki od Złotoustego. Kuje się topornie ale bez pęknięć. Żadnej ciekawej struktury na tym nie znalazłem więc dla mnie przestał być to interesujący materiał. Jeśli ktoś chce się z tym pobawić oddam nie wpędzając się w dalsze koszta.

Offline CICHY_S

  • knifemaker
  • Opinii: (13)
  • *
  • Wiadomości: 2471
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje noże
Odp: алмазка ХВ5 / ałmazka HW5 / dziwne rezultaty hartowania
« Odpowiedź #127 dnia: 25-06-2018, 21:24:25 »
Już samo stwierdzenie "od Złotoustego" mówi mi "NIE" bawię się teraz tą hw5 od Grzegorza i powiem szczerze niebo a ziemia, w każdym aspekcie. Choć przetopiona z opiłkami korundu cyrkonu i ceramiki może być dobra :)

Offline BANAN kowal

  • kowal
  • Opinii: (4)
  • Użytkownik knives.pl
  • ****
  • Wiadomości: 778
  • Płeć: Mężczyzna
    • kowalstwo artystyczne Banaszek
Odp: алмазка ХВ5 / ałmazka HW5 / dziwne rezultaty hartowania
« Odpowiedź #128 dnia: 25-06-2018, 21:36:37 »
Opiłki to jakieś 20% objętościowe wsadu, były zbyt mokre by pakować je w tygiel. Tylko tyle co udało się wysuszyć.

Offline ulver666

  • Knifeshaker ;)
  • Opinii: (0)
  • Użytkownik knives.pl
  • ***
  • Wiadomości: 217
    • IronSpikesCustom
Odp: алмазка ХВ5 / ałmazka HW5 / dziwne rezultaty hartowania
« Odpowiedź #129 dnia: 25-06-2018, 22:52:14 »
Taaa, złoty i stal = szeroki łuk

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


Offline BANAN kowal

  • kowal
  • Opinii: (4)
  • Użytkownik knives.pl
  • ****
  • Wiadomości: 778
  • Płeć: Mężczyzna
    • kowalstwo artystyczne Banaszek
Odp: алмазка ХВ5 / ałmazka HW5 / dziwne rezultaty hartowania
« Odpowiedź #130 dnia: 22-07-2018, 06:00:06 »
Jeden płaskol powrócił do mnie z powrotem. Z sobie tylko znanych przyczyn obdarowany kolega nie podjął się dalszego kucia, więc z półkilogramowego płaskownika odkułem kikri. Schody zaczęły się po hartowaniu jak przypomniałem sobie, że nie powierciłem otworów pod piny. Jeden udało się przewiercić w miejscu,gdzie odkuwka dostała ok.700stopni podczas grzania do hartowania. Drugi otwór udało się przewiercić mniej więcej do połowy zaostrzonym wiertłem widiowym. Tu po barwie nalotowej detal dostał ok. 330 stopni. Trzeci otwór chciałem przewiercić na końcówce rękojeści i wiertło widiowe nie zrobiło na ałmazce żadnego wrażenia :(  Tu gdzie najtwardziej detal mógł dostać maksymalnie 150 stpopni podczas grzania do hartowania. Wcześniej po kuciu stygł razem z piecem. Może te przepisy na hartowanie są o kant dupy ?

Offline CICHY_S

  • knifemaker
  • Opinii: (13)
  • *
  • Wiadomości: 2471
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje noże
Odp: алмазка ХВ5 / ałmazka HW5 / dziwne rezultaty hartowania
« Odpowiedź #131 dnia: 22-07-2018, 13:36:13 »
A może umiesz dobrze  kuć? I wyszło?