Autor Wątek: Pierwszy nóż własnej roboty  (Przeczytany 368 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Hellius

• Opinii: (0)
  • Świeża krew
  • *
Pierwszy nóż własnej roboty
« dnia: 11-09-2020, 14:25:25 »
Siema majstry :)
Właśnie zacząłem działać ze swoim pierwszym nożem. Zacznę od tego, że wykorzystuję stary pilnik. Obecnie jestem po rozhartowywaniu, wydaje się że udanym. I teraz kilka pytań do profesjonalistów. :)
- Czy mogę później zahartować wycięty wzór palnikiem i czy dam radę?
- Czy olej roślinny nada się do hartowania?
- Skąd dorwac jakiś termometr do 1000°C z sonda żeby sprawdzić temp metalu po rozgrzaniu?
- Cały kawałek ma ok 20cm długości, jakie proporcje mniej więcej powinienem zachować przy wzorcu 'drop point'.
Kolejne pytania pewnie mi się nasuną, więc będę pytał później.
Za wszystkie odpowiedzi z góry dzięki, czekam na info od ludzi, którzy coś w tym temacie wiedzą bo sam, mimo przeczytania wielu wątków jestem cały czas zielony.  :special:
Pozdrawiam, Adrian.
« Ostatnia zmiana: 11-09-2020, 14:28:02 wysłana przez Hellius »

Offline pypeć

• Świeża krew
  • *
Odp: Pierwszy nóż własnej roboty
« Odpowiedź #1 dnia: 28-09-2020, 00:59:50 »
Czołem.
Nie chcę się mądrzyć, bo sam jestem "żółtodziobem", ale mam nadzieję, że w czymś pomogę.
1. Takie pytania najlepiej zadawać tu: https://forum.knives.pl/index.php/topic,133734.0.html , szansa, że ktoś je odnajdzie, jest znacznie większa. Po prostu wątków na forum jest jak mrówków,
2. niektórzy chyba hartują palnikiem dekarskim, w każdym razie na YT są materiały pokazujące, że to możliwe,
3. olej raczej powinien się nadać, sam swój 1-szy nożyk hartowałem z użyciem grilla i taniego rzepakowca i jakoś tam się udało (poniżej zdjęcie),
4. taki termometr będzie ok?
https://www.expondo.pl/steinberg-systems-pirometr-od-50-do-1300-c-10030404?gclid=EAIaIQobChMIzLXZmLeK7AIVjKiyCh2D8A11EAQYBCABEgKVqPD_BwE
Pozdrowienia, powodzenia