Cześć,
Skończyłem pierwszą akcje serwisową MICROTECH i podzielę się z Wami wnioskami wyciągniętymi aka
lessons learned.Piszę na ogólnym forum MICROTECH bo temat dotyczy wszystkich użytkowników tej marki.
23 MAJA dałem informacje o akcji serwisowej
"BROŁKEN SPEAR" - zgłaszaliście się z uszkodzonymi nożami i zebranie tego wszystkiego zajęło parę miesięcy.
Noże zostały wysłane do
USA 15 WRZEŚNIA. Noże były po serwisie
15 PAŻDZIERNIKA - ale ze względu na oczekiwanie większego zamówienia, komplet dotarł do PL
10 Listopada. Jeżeli to jest reguła - MICROTECH serwisuje noże w
+/- 30 dni ....ale to może być wyjątek i nie mam 100% pewności że następny serwis będzie tak szybki -
najważniejsze że szlak przerzutowy został przetarty.Na serwis poleciało 12 noży.
Wszystkie relatywnie nowe
(produkcja ostatnich 1-5 lat) zostały poprawnie naprawione i zwrócone
"jak nowe".Nóż wraca po serwisie w nowym pudełku Microtech "no-name" - czyli na pudełku nie ma naklejki z nazwą modelu etc. Dołączona jest faktura 0.00$ USD z opisem naprawy oraz
naszywka MICROTECH z instrukcją obsługi /
maintanance card. Wszystkie noże są wyczyszczone, naoliwione i jeżeli tego wymagają są naostrzone.
![]()
Natomiast nie wszystkie starsze noże zostały naprawione poprawnie:
1. HALO HellHound
HALO z mikropęknięciem ostrza - tzw. "hairline-fracture" - najprawdopodobnie wada fabryczna, przy jednej dziurce była mikro-rysa/szczelina/pęknięcie.
Niestety serwis NIE wymienił ostrza
"nie mamy już tego w produkcji" - trochę dziwne bo takie HALO były jeszcze w 2019 do kupienia.
Jako rekompensata MICROTECH zaproponował
$800 kredytu - klient może wybrać sobie inny nowy nóż do tej wartości ALE jego oryginalny nóż nie zostanie zwrócony - wszystko OK, ale HALO teraz nie ma w produkcji i to stawia mnie w dość niezręcznej sytuacji. Klient może czekać aż jego model się pojawi (nie wiadomo jak długo) albo zdecydować się na zwrot nienaprawionego noża, co też nie jest rozwiązaniem.
2. SOCOM ELITE rocznik 2011
Dodano brakujący glassbreaker, naoliwiono i naostrzono
ALE line-locker bar nie został wymieniony. Znowu "
nie mamy tego elementu w produkcji" - nóż 9-letni.
3. SOCOM MINI rocznik 2000
Dodano brakujące śrubki na klipsie naliwono i naostrzono
4. SOCOM ELITE rocznik 2006
Dodano brakujące śrubki, naliwono i naostrzono
Rozwiane mity i legendy:- naostrzenie noża nie powoduje utraty gwarancji
- nóż można wysłać w "kawałkach/rozkręcony" i doalej zostanie serwisowany
- można wysłać na serwis nóż bez faktury / paragonu /
kupiony od wujka z Czikago 20 lat temu - nie ma znaczenia
- nóż można smarować / oliwić / skręcać / rozkręcać - nie ma to wypływu na gwarancję
- serwis jest relatywnie szybki
(jeżeli teraz to nie była anomalia prędkości)Podsumowanie: W mojej ocenie serwis działa, jest szybki i w przypadku nowych noży nie mam zarzutów. Serwis noży 10+ pozostawia wiele do życzenia - idą na skróty np:
zamiast wymienić 6 śrubek na nowe, wymieniają tylko ta jedną brakującą. Proponowanie klientowi kredytu zamiast naprawy jest do zaakceptowania ALE pod warunkiem dobrej komunikacji. A tutaj niestety MICROTECH leży - po prostu nie odpisują na meile, ustalenie czegoś co wykracza poza standardowe działanie jestproblemem.
Jeżeli jesteście zainteresowani serwisem, proszę o kontakt zbieram kolejną partię do wysyłki.
Pozdrawiam,
Maciej