Autor Wątek: [moved] Spyderco ATR  (Przeczytany 8544 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Freeze

  • Postperfekcjonista
  • Opinii: (14)
  • Użytkownik knives.pl
  • ***
  • Wiadomości: 409
  • Ukochany Przywódca
[moved] Spyderco ATR
« dnia: 09-11-2004, 23:01:26 »
Oto jak Daniel między lwy wszedłem między Was - miłośników BM  ja - syn Pająka (Spyd....). Ostatnio marzę i śnię o pięknym ATR (póki co z VG-10). Widzałem w ofercie na Military za 690 zł - w sam raz pod choinkę. Czy ktoś ma może jakieś doświadczenia, jesli chodzi o tego krokodyla ?
PS, czy ktoś z Was miał może do czynienia ze skórą płaszczki na Kershaw Steven Seagal?

Załączam foto Akademii Techniczno-Rolniczej z Colorado  dla ciekawskich


<span class='smalltext'>[ spyderco_atr.jpg ]</span>
The skyline was beautiful on fire / all twisted metal stretching upwards / everything washed in a thin orange haze
I said: "kiss me, you're beautiful - these are truly the last days"

Offline wojtek22

  • Opinii: (4)
  • Użytkownik knives.pl
  • ****
  • Wiadomości: 736
(Bez tematu)
« Odpowiedź #1 dnia: 10-11-2004, 00:11:32 »
Macałem oba. Nie jestem światowcem i dobiero po lektórze zorientowałem że "ten plastik" na Kershaw jest skurą Flądry  !amazed czy też innej rybki - fakt szorstki w odróżnieniu od Spyderco- śliska glizda tak jak Police. Jestem pewien że blokada w ATR jest jak na Spyderko przystało w 100% pewna tyle że mi się wydała nieporęczna w zamykaniu noża. Pewnie to kwestia wprawy. Vince zachwalał ją w Paramilitary. Kershawa napewnonie kupię a ATR jakby się trafił dobrze z S30V to kto wie. Jeszcze jedno rampa w ATR świetnie podpiera kciuk ale jest moim zdaniem za szeroka - pod pilnik z nią

Offline Freeze

  • Postperfekcjonista
  • Opinii: (14)
  • Użytkownik knives.pl
  • ***
  • Wiadomości: 409
  • Ukochany Przywódca
(Bez tematu)
« Odpowiedź #2 dnia: 10-11-2004, 08:38:36 »
Dzięki, Wojtek22. Czy możesz dać mi znać, gdzie można je pomacać (Świat Noży?) - najlepiej gdzieś w Warso. W pełni zgadzam się z WAR'em, że nóż trzeba potrzymać (patrz recenzja Starmate Terzuoli) przed zakupem. Jest to szczególnie ważne w przypadku ATR z uwagi na kwestie, na które zwróciłeś mi uwagę (blokada i cobra hood).  
The skyline was beautiful on fire / all twisted metal stretching upwards / everything washed in a thin orange haze
I said: "kiss me, you're beautiful - these are truly the last days"

Offline wojtek22

  • Opinii: (4)
  • Użytkownik knives.pl
  • ****
  • Wiadomości: 736
(Bez tematu)
« Odpowiedź #3 dnia: 10-11-2004, 10:48:08 »
Ja macałem w Sopocie. To jest prawda obmacanie jest moim zdaniem niezbędne. Tak jak pisałem głównym atutem -dla mnie- projektów Spyderko jest brak wystających elementów na głowni

Offline Freeze

  • Postperfekcjonista
  • Opinii: (14)
  • Użytkownik knives.pl
  • ***
  • Wiadomości: 409
  • Ukochany Przywódca
(Bez tematu)
« Odpowiedź #4 dnia: 10-11-2004, 20:10:44 »
Dzięki, wojtek22,
Szkoda że w Sopocie, trochę daleko. Pojutrze zrobię sobie tour po Warso , to poszukam. Jak znajdę - napiszę tutaj.
PS. Co to znaczy "tak jak pisałem"? Gdzie, pamiętam Twoje posty w dyskujsji nt Delici i EDC Camillusa, ale nie było tam nic na temat wystających elementów na głowni.
PS 2 - Gdzie Vince pisał o compresion lock w Paramilitary (mam nadzieję, że pytając o to nie łamię regulaminu)?    
<span class='smallblacktext'>[ Redagowany dnia 10.11.2004r.- 20:12 ]</span>
The skyline was beautiful on fire / all twisted metal stretching upwards / everything washed in a thin orange haze
I said: "kiss me, you're beautiful - these are truly the last days"

Offline Freeze

  • Postperfekcjonista
  • Opinii: (14)
  • Użytkownik knives.pl
  • ***
  • Wiadomości: 409
  • Ukochany Przywódca
(Bez tematu)
« Odpowiedź #5 dnia: 10-11-2004, 20:43:46 »
OK Vince'a już znalazłem chociąz miałem trochę problemów, gdyż padł im serwer. Dzięki, wiem już wszystko
Na stronie Spyderco informacja nt compression lock nader jest skąpa.  
The skyline was beautiful on fire / all twisted metal stretching upwards / everything washed in a thin orange haze
I said: "kiss me, you're beautiful - these are truly the last days"

Offline Akme

  • Backpacker
  • Opinii: (39)
  • Mieszkaniec knives.pl
  • *****
  • Wiadomości: 1476
  • Płeć: Mężczyzna
  • Backpacker
    • Akme on Picasa
(Bez tematu)
« Odpowiedź #6 dnia: 10-11-2004, 22:33:16 »
Compression lock - bardzo dobra blokada. Jest cholernie mocna - jak zreszta napisal juz Vince, mocniejsza niz zwykly liner lock. Na poczatku owszem, sprawia pewne trudnosci, ale po kilku probach roznych manewrow - zamykanie jej jedna reka nie stanowi problemu. Generalnie - polecam!

Cobra hood - ze szeroki to chyba dobrze? Tym wygodniej dla wspierajacego sie na nim kciuka. Pomijajac wzgledy estetyczne, przeszkadzac moze chyba jedynie przy cieciu wiekszego medium, w ktore klinga wchodzi az po rekojesc (jakis arbuz moze?)...

ATR tez mi sie podoba... szczegolnie S30V + tytan :)

Pozdrowionka,
Akme
Szwoleżer Crew - KNAK - Łoś Tracker Team

"Nam nad głowami rosną chmury, kłęby, dymy, grzyby, obłoki...
I jeszcze widzimy kontury rzeczy, kolorów boki"

Offline Freeze

  • Postperfekcjonista
  • Opinii: (14)
  • Użytkownik knives.pl
  • ***
  • Wiadomości: 409
  • Ukochany Przywódca
(Bez tematu)
« Odpowiedź #7 dnia: 11-11-2004, 00:00:50 »
Dzięki, Akme,
Gratuluję wygranej. Piękne foto, 1st Prize w pełni zasłużona. Wygląda jakbyś robił je podczas przystanku (8300 mnpm) w drodze na K2 (w termosiku, jak rozumiem gorąca kawka   ;)) ewentualnie gdzieś na Czerwonej Planecie. Dzięki Twemu zdjęciu rozumiem, dlaczego SP tłoczy na głowni napis Golden, Colorado, Earth. Konkurencja też była niezła, ale wyprzedziłeś ich przynajmniej o dwie długości klingi. Saluto i czekam na cały album (może z ATRem).    
PS Wersja z tytanem jest 2x droższa.
PS2 - Czy miałeś ATR w ręku? Co sądzisz o clipie? wygląda na dość krótki w porównaniu ze standardowym.

<span class='smallblacktext'>[ Redagowany dnia 11.11.2004r.- 00:03 ]</span>
The skyline was beautiful on fire / all twisted metal stretching upwards / everything washed in a thin orange haze
I said: "kiss me, you're beautiful - these are truly the last days"

Offline wojtek22

  • Opinii: (4)
  • Użytkownik knives.pl
  • ****
  • Wiadomości: 736
(Bez tematu)
« Odpowiedź #8 dnia: 11-11-2004, 16:28:37 »
Freeze jestem nieprecyzyjny, a ma to podłoże w tym że mi naiwniakowi wydaje się że n-maniacy to taka zgrana zgraja. Była kiedyś dyskusja na temat wyższości dziórki nad innymi patentami, stąd moja uwaga na temat rampy przy ATR. Co do blokady każde rozwiązannie ma swoje plusy i minusy

Offline Akme

  • Backpacker
  • Opinii: (39)
  • Mieszkaniec knives.pl
  • *****
  • Wiadomości: 1476
  • Płeć: Mężczyzna
  • Backpacker
    • Akme on Picasa
(Bez tematu)
« Odpowiedź #9 dnia: 11-11-2004, 17:22:24 »
Freeze - dzieki! :) Ciesze sie, ze fotka sie spodobala... Radosc dla mnie tym wieksza, ze nigdy nie wygralem zadnego konkursu - byly jakies 2-gie czy 3-cie miejsca ale pierwszgo nigdy... A ze jestem totalnym amatorem w dziedzinie fotografii - ciesze sie jak dziecko :)
Fotka niestety nie powstala w gorach a na zielonym mazowszu ;)
Ale wracajac do tematu - niestety nie trzymalem nigdy ATR w reku. Slyszalem za to sporo pozytywnych opinii o tym nozu. Identyczny lub bardzo podobny klips ogladalem w Lil Temperance. Nie przymierzalem go do kieszeni, ale sprawial wrazenie bardzo solidnego.

Wojtek - tak jak napisalem, nie macalem nigdy ATR wiec moze rampa rzeczywiscie jest zbyt szeroka? Z jednej strony to wygodne, ale zawsze zabiera troche z klingi...

Pozdrowionka,
Akme
Szwoleżer Crew - KNAK - Łoś Tracker Team

"Nam nad głowami rosną chmury, kłęby, dymy, grzyby, obłoki...
I jeszcze widzimy kontury rzeczy, kolorów boki"

Offline Freeze

  • Postperfekcjonista
  • Opinii: (14)
  • Użytkownik knives.pl
  • ***
  • Wiadomości: 409
  • Ukochany Przywódca
(Bez tematu)
« Odpowiedź #10 dnia: 11-11-2004, 22:08:02 »
Akme,
To "Zielone Mazowsze" z jpg wygląda jak po NS (Nuclear Strike) - tym bardziej zachwyca (klimat trochę jak z Mad Maxa). Nie mogę doczekać się jutra - pojeżdżę trochę po Warso, może znajdę ATR-a (Może w Shargu - kilka lat temu nabyłem tam moją Endurę - jeszcze zanim pozakładali te **** sklepiki w centrach handlowych, gdy w 2002 pytałem sprzedawcę na Wileńskim o Spyderco, to w ogóle nie wiedział co to za firma, ale w centrum na Dzieci Polskich mieli całkiem ładne rzeczy). Jak coś znajdę , to napiszę, bo chyba też jesteś z Wwy, to mże będziesz chciał pojechać i obejrzeć.  Był kiedyś taki sklepik w podziemiach Centralnego - gość miał nawet sporo Spyderco (miał nawet Howarda Viele), nie byłem tam od jakiegoś roku (pracuję pn-pt od 8.00 do 19.00, zaś w weekendy facecik odpoczywał). Jutro oiątek, mam wolne, to może się uda. Saluto

Wojtek,
Sorry, że tak się dopytuję, ale dopiero od kilku dni mam stałe łącze i 2,66 GHz, poprzednio stary komp (Penitium 133)  stąd nie szalałem zbytnio i pewne rzeczy mi umknęły . Nadrobię to wkrótce i przestanę głupio pytać. Dzięki za rady ad. ATR. Gdzieś w necie przeczytałem, że cobra hood (rampa) wręcz pomaga przy otwieraniu noża, pisali nawet, że działa trochę jak wave przy wyciąganiu z kieszeni. Nie mogę się doczekać, aby sprawdzić sam.  Pozdrawiam wszystkich N-maniacs

<span class='smallblacktext'>[ Redagowany dnia 11.11.2004r.- 22:13 ]</span>
The skyline was beautiful on fire / all twisted metal stretching upwards / everything washed in a thin orange haze
I said: "kiss me, you're beautiful - these are truly the last days"

Offline wojtek22

  • Opinii: (4)
  • Użytkownik knives.pl
  • ****
  • Wiadomości: 736
(Bez tematu)
« Odpowiedź #11 dnia: 11-11-2004, 23:45:58 »
Net to potęga Freeze, każdy przy odrobinie wolnego czasu i oczywiście dostępu po krótkim czasie staje się znawcą w dowolnym temacie :) Nie jestem znawcą tylko entuzjastą ze sporą ostrożością podchodzę do opini o wszelkich produktach. Na polskich forach poświęconych nożom jest pare osób które potrafią coś ciekawego i obiektywnego o nożu napisać, ale zawsze jest jakieś ale - to indywidualne gusty i preferencje. Myślę że to one są najważniejsze.

Offline WAR

  • Szef
  • Opinii: (581)
  • *
  • Wiadomości: 6643
  • Płeć: Mężczyzna
  • Życie jest proste, po prostu nie jest łatwe
    • WAR's Shop of Knives
(Bez tematu)
« Odpowiedź #12 dnia: 12-11-2004, 09:22:15 »
I na tym to właśnie polega, znajdujesz kogoś, o kim się przekonałeś, że macie podobne gusty i odczucia. Wtedy recenzje czy opinie takiej osoby są bardziej wiarygodne :)
There are good atheists and bad atheists. There are good believers and bad believers. A cunt is a cunt and no god has ever changed that.

Offline rybak

  • fiddler on the roof
  • rybak
  • Opinii: (52)
  • *
  • Wiadomości: 21482
  • Płeć: Mężczyzna
  • sapere aude
    • Ostre miejsce w sieci
(Bez tematu)
« Odpowiedź #13 dnia: 12-11-2004, 10:12:11 »
Cytat: WAR
I na tym to właśnie polega, znajdujesz kogoś, o kim się przekonałeś, że macie podobne gusty i odczucia.

Ja bym wolal kogos, kto sie najbardziej stara byc obiektywny, bo kiedy ktos ma podobne gusty i odczucia, to...

Cytat: WAR
Wtedy recenzje czy opinie takiej osoby są bardziej wiarygodne :)

...jest mozliwe, ze w efekcie dostajesz obraz znieksztalcony przez okulary podobne do Twoich, zamiast opinii "na zimno" ;)
Jakigoś mje Ponie Buoze stwuozył, takigo mje mos... ن

Offline WAR

  • Szef
  • Opinii: (581)
  • *
  • Wiadomości: 6643
  • Płeć: Mężczyzna
  • Życie jest proste, po prostu nie jest łatwe
    • WAR's Shop of Knives
(Bez tematu)
« Odpowiedź #14 dnia: 12-11-2004, 10:35:11 »
Rybak, ale to jest oczywiste :)
Opinia "na zimno" ograniczyłaby się w zasadzie do podania parametrow technicznych i wniosków typu "po przecięciu pietnastej linki, nóż przestał golić". Dlatego wolę kogoś, kto nie ukrywa swojego subiektywizmu i wiem w którą stronę "zniekształca" mu się rzeczywistość, niż obiektywną, która mi nic nie mówi.
A i tak, w gruncie rzeczy kupujemy ten nóż który nam sie podoba, a nie ten, który obiektywnie jest najlepszy ;)
There are good atheists and bad atheists. There are good believers and bad believers. A cunt is a cunt and no god has ever changed that.

Offline rybak

  • fiddler on the roof
  • rybak
  • Opinii: (52)
  • *
  • Wiadomości: 21482
  • Płeć: Mężczyzna
  • sapere aude
    • Ostre miejsce w sieci
(Bez tematu)
« Odpowiedź #15 dnia: 12-11-2004, 12:49:27 »
Cytat: WAR
Rybak, ale to jest oczywiste :)

Niby tak, ale ja zawsze wole napisac, zeby bylo ;)

Cytat: WAR
Opinia "na zimno" ograniczyłaby się w zasadzie do podania parametrow technicznych i wniosków typu "po przecięciu pietnastej linki, nóż przestał golić".

Nie zgodze sie, sprawy typu "lezenie w rece", czyli w przyblizeniu ergonomia (np. miniAFCK to jest zajebisty nozyk, tylko sie do klipsa trzeba przyzwyczaic), wrazenia z noszenia, "obsluga" itp. itd, to nie sa "czyste" dane techniczne, a bardzo pomocne.

Cytat: WAR
Dlatego wolę kogoś, kto nie ukrywa swojego subiektywizmu i wiem w którą stronę "zniekształca" mu się rzeczywistość, niż obiektywną, która mi nic nie mówi.

Ale podstawa jest to, zeby piszaca osoba miala troche doswiadczenia, wiedziala na co patrzec i zeby wiedziec, w ktora strone znieksztalca ;)

No i, ze w ogole znieksztalca ;)
Cytat: WAR
A i tak, w gruncie rzeczy kupujemy ten nóż który nam sie podoba, a nie ten, który obiektywnie jest najlepszy ;)

Mow za siebie :P

Ja tak sobie kupuje te, co mi sie podobaja (najlepiej po pierwszym obmacaniu), ale potem macam, macam, macam dalej - i te, ktore w jakis znaczacy sposob traca po blizszej znajomosci, ida w ludzi.

Ale to chyba normalne, jak juz pierwsze "zakochanie" przejdzie i sie juz mniej wiecej wie, co nam pasuje ;)
Jakigoś mje Ponie Buoze stwuozył, takigo mje mos... ن

Offline WAR

  • Szef
  • Opinii: (581)
  • *
  • Wiadomości: 6643
  • Płeć: Mężczyzna
  • Życie jest proste, po prostu nie jest łatwe
    • WAR's Shop of Knives
(Bez tematu)
« Odpowiedź #16 dnia: 12-11-2004, 13:47:18 »
No i teraz ja się czepię :)
Bo to, jak leży w ręce, jest baaaardzo subiektywne :) I czasem czuję się jak dziwadło, że tak zachwalana Sebenza nijak mi w tej ręce leżeć nie chce :) Dlatego, jesli rybak napisze, że AFCK mu dobrze w ręce leży, potem to samo napisze o kilku nożach innych, które również mi w ręce leżeć będą, to jeśli napisze tak o nożu którego osobiście nie macałem, będę z dużym prawdopodobieństwem mógł założyć, że i ten dobrze by mi leżał :)
Co do doświadczenia, to oczywiście racja, ale z pewnych względów nie chce tego tematu ruszać ;)
Co do kupowania, to mamy bardzo podobne podejście :) W tej chwili są tylko dwa noże które bym odkupił w ciemno i zachował dla siebie :)
There are good atheists and bad atheists. There are good believers and bad believers. A cunt is a cunt and no god has ever changed that.

Offline wojtek22

  • Opinii: (4)
  • Użytkownik knives.pl
  • ****
  • Wiadomości: 736
(Bez tematu)
« Odpowiedź #17 dnia: 12-11-2004, 14:22:49 »
Mam czasami ubaw jak czytam niektóre opisy noży, lub stwierdzenia po otrzymaniu paczki "jaki on mały-duży, świetny". War podpisuję się pod twoim tekstem dwiema rękami, dlatego z zainteresowaniem czytam twoje recenzje choć nie mam zielonego pojęcia czy w "Wielkim Sklepie Nożowym" wybralibyśmy te same zabawki

Offline rybak

  • fiddler on the roof
  • rybak
  • Opinii: (52)
  • *
  • Wiadomości: 21482
  • Płeć: Mężczyzna
  • sapere aude
    • Ostre miejsce w sieci
(Bez tematu)
« Odpowiedź #18 dnia: 12-11-2004, 15:19:04 »
Cytat: WAR
No i teraz ja się czepię :)
Bo to, jak leży w ręce, jest baaaardzo subiektywne :)


Tu masz racje oczywiscie, wyglada na to, ze sie niedokladnie wyrazilem, bo o cos troche innego mi szlo.

Dlatego tez dalem przyklad mini AFCK - nie chodzi mi o to, czy mi cos "lezy" i do mojej reki pasuje, tylko o rzeczy, ktore moim zdaniem sa niedopracowane, jak np. ten klips.

Wygiecie, albo tez w ogole ksztalt rekojesci, czy faktura powierzchni, to jest jedna sprawa, bo jeden bedzie wolal zytel, a drugi papier scierny - ale szeroki klips siedzacy w wycieciu na palec to jest IMO letko spierdolony projekt.

Na to sie skarzyla wiekszosc "recenzentow" ;) , u ktorych czytalem o tym nozu...

Mozesz sobie do tego dopasowac chwyt, ale jesli bedziesz chcial noz zlapac tak, jak to sobie wymyslil projektant - to nie wiem, jakie lapy bys musial miec, zeby Cie ten klips nie uwieral...

To samo np. polozenie kolka na klindze, dlugosc - chocbys stawal na glowie, to monochromem nie pokroisz wygodnie duzego pomidora, tu nie ma miejsca na zaden subiektywizm ;)

OK - jest: jednego to bedzie wkurzac, a drugi nie jada pomidorow ;)
Jakigoś mje Ponie Buoze stwuozył, takigo mje mos... ن

Offline rybak

  • fiddler on the roof
  • rybak
  • Opinii: (52)
  • *
  • Wiadomości: 21482
  • Płeć: Mężczyzna
  • sapere aude
    • Ostre miejsce w sieci
(Bez tematu)
« Odpowiedź #19 dnia: 12-11-2004, 15:19:53 »
Cytat: WAR
W tej chwili są tylko dwa noże które bym odkupił w ciemno i zachował dla siebie :)


Bylbym zapomnial: ?????
Jakigoś mje Ponie Buoze stwuozył, takigo mje mos... ن