Autor Wątek: Khukri z ER  (Przeczytany 1613 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline bionick

  • Opinii: (1)
  • Użytkownik knives.pl
  • **
  • Wiadomości: 126
  • Płeć: Mężczyzna
Khukri z ER
« dnia: 12-06-2006, 10:35:24 »
Wiadomo o co idzie, wiadomo ze mnie nie stac na oryginal. Ale mysle sobie, co by sobie zrobic (no dobra - dac zrobic  ;) ). Zna ktos jakies miejsce w sieci, zeby te trzy dranie (KH, KL, KS) byly pokazane najlepiej razem (nie warunek) ale na pewno tak idealnie z profilu, zeby je mozna bylo zwymiarowac i zrzucic na kartke? A moze ktos juz dysponuje takowym projekcikiem i moglby sie podzielic (interesuje mnie KH albo KL - nie wiem ktoro jest ktoro - to takie "srodkowe")

P.S.: Nie jest przypadkiem tak, ze krzywizna khukri maleje wraz ze wzrostem dlugosci?
« Ostatnia zmiana: 12-06-2006, 10:39:56 wysłana przez bionick »

Offline bionick

  • Opinii: (1)
  • Użytkownik knives.pl
  • **
  • Wiadomości: 126
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Khukri z ER
« Odpowiedź #1 dnia: 12-06-2006, 11:12:15 »
A j jeszcze jedno. Dostalem odpowiedz: ktos zgodzil sie wykonac dla mnie kukri (inne niz w temacie). Problem jest ze stala (damastu nie bedzie :mad: ). Dostalem do wyboru 440B i D2 (obie beda hartowane selektywnie). Ktora lepsza?

Offline pecado

  • Wsparcie techniczne
  • Szef
  • Opinii: (165)
  • *
  • Wiadomości: 24786
  • Płeć: Mężczyzna
  • clava curva pie vinco in spelunca
    • Knives.pl na FB
Odp: Khukri z ER
« Odpowiedź #2 dnia: 12-06-2006, 11:13:59 »
Przy tej wielkości wziąłbym 440B. Na D2 i tak nie wyciągniesz optymalnych dla niej parametrów, bo będzie po prostu grozić połamaniem ostrza (przy 60-61HRC). Jak obniżysz hartowanie... to równie dobrze możesz maksymalnie wyżyłować 440B, a do tego masz pełną nierdzewność "w pakiecie" :-)
pozdrawiam
pecado
Fanklub Taktycznej Rusałki |#| Barankom mówię moje stanowcze nie :mad:
hokka hey hadree hadree succomee succomee

Offline gerard36856

  • Opinii: (116)
  • Mieszkaniec knives.pl
  • *****
  • Wiadomości: 3477
Odp: Khukri z ER
« Odpowiedź #3 dnia: 10-05-2010, 13:44:42 »
odkopuje temat. nie robie nowego, ten starczy raczej.
noz mi sie podoba, ten najmniejszy. ael obiektywnie patrzac powinienem sie powstrzymac od kupna, poniewaz:

http://www.knives.pl/forum/index.php/topic,89333.0/highlight,kh.html

http://www.knives.pl/www/artykuly/testy/extrema_ratio_kh.html

te 2 tematy mnie zniechecaja. noz mialby byc do galezi, nie do rabania belek.poprostu zapalilo mnie do tego noza i tyle. ciezko racjonalnie wytlumaczyc.
 nie mniej mam cykora bo to duzy zakup w moim odczuciu.
czy ktos ma jeszcze jakies doswiadczenia z normalnego uzywania? nie bede nim metalu tlukl, drewno ino.
« Ostatnia zmiana: 10-05-2010, 13:46:55 wysłana przez gerard36856 »
Mój błysk przebije ciemności, moja jasność mroki rozproszy.

Offline XkondorX

  • już bez iksów
  • Opinii: (186)
  • Mieszkaniec knives.pl
  • *****
  • Wiadomości: 3315
  • Płeć: Mężczyzna
  • To mały krok dla człowieka, dla karła normalny.
    • meine
Odp: Khukri z ER
« Odpowiedź #4 dnia: 10-05-2010, 13:58:58 »
Co byś chciał wiedzieć? Odpowiem na każde pytanie. :)
The true rebels always walk alone anyway.

Offline gerard36856

  • Opinii: (116)
  • Mieszkaniec knives.pl
  • *****
  • Wiadomości: 3477
Odp: Khukri z ER
« Odpowiedź #5 dnia: 10-05-2010, 14:03:15 »
warto kupic? hm. najbardziej te szczerby mnie bola. potrzebuje noz ktorego bede uzywal i bedzie ladny :) ten estetyka- okej. ale czy on naprawde tak slabuje jak w tych dwoch tematach?

znalazlem b dobra propozycje do moich zastosowan.karczownik fiskars. i final
« Ostatnia zmiana: 10-05-2010, 14:16:42 wysłana przez gerard36856 »
Mój błysk przebije ciemności, moja jasność mroki rozproszy.