Autor Wątek: A propos wiercenia okladzin pod piny...  (Przeczytany 3490 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline rybak

  • fiddler on the roof
  • rybak
  • Opinii: (52)
  • *
  • Wiadomości: 21482
  • Płeć: Mężczyzna
  • sapere aude
    • Ostre miejsce w sieci
A propos wiercenia okladzin pod piny...
« dnia: 24-09-2006, 17:46:13 »
...to sobie o tym rozmawialismy wczoraj z Krugiem, bo moj ciulkwensowy konkursiak ma mikroskopijne kawalki wyszarpanej mikarty przy pinach.

Ale nie tylko on - taka fotke znalazlem na budo ;)

http://www.johnyknives.toya.net.pl/tuk2/11Dscn3246.jpg
Jakigoś mje Ponie Buoze stwuozył, takigo mje mos... ن

Offline rybak

  • fiddler on the roof
  • rybak
  • Opinii: (52)
  • *
  • Wiadomości: 21482
  • Płeć: Mężczyzna
  • sapere aude
    • Ostre miejsce w sieci
Odp: A propos wiercenia okladzin pod piny...
« Odpowiedź #1 dnia: 24-09-2006, 19:51:56 »
30 wyswietlen?

Zero komentarzy?

Szkoda :)
Jakigoś mje Ponie Buoze stwuozył, takigo mje mos... ن

Offline G3d

  • Plugawy Poganin
  • Niezlot PGK 2019
  • Opinii: (39)
  • *
  • Wiadomości: 2042
  • Płeć: Mężczyzna
  • Człowiek Kydex
Odp: A propos wiercenia okladzin pod piny...
« Odpowiedź #2 dnia: 24-09-2006, 20:01:08 »
No kurde normalna sprawa.
Ogladalem troche rinaldich i szczerze mowiac to jest tam troche takich pierdulek w oprawie.
Inna sprawa, za jw to normalna sprawa :P
Metrotactics 2004
G3D - CUSTOM CNC GEAR na Facebooku

Offline kiedi

  • Moderator
  • Opinii: (76)
  • *
  • Wiadomości: 3084
  • Płeć: Mężczyzna
  • miniaturyzator
Odp: A propos wiercenia okladzin pod piny...
« Odpowiedź #3 dnia: 24-09-2006, 20:04:04 »
No dobra coś napiszę, choć nie bardzo rozumiem początek wątku.
 Lekkie poszarpanie również wewnętrznych warstw mikarty czy G10 zdarzało się i w moich pracach, co gorsza wychodziło dopiero przy dogładzaniu. Zauważyłem, że łatwiej jest to zlikwidować, gdy powierzchnia okładziny jest owalna. Prawdopodobnie powstaje to podczas wiercenia, a także podczas pasowania pina.
Ja nie knifemaker, ja tylko noże dłubie

Moje pisaniny dla B&A   http://chomikuj.pl/kiedi/B*26A

moja stronka na facebooku: https://www.facebook.com/KiediKnivesAndOthers

Offline rybak

  • fiddler on the roof
  • rybak
  • Opinii: (52)
  • *
  • Wiadomości: 21482
  • Płeć: Mężczyzna
  • sapere aude
    • Ostre miejsce w sieci
Odp: A propos wiercenia okladzin pod piny...
« Odpowiedź #4 dnia: 24-09-2006, 20:18:13 »
Hi kiedi, czego nie rozumiesz? ;)

Wczoraj bylem u Kruga, gadalismy sobie o tym i owym, przy okazji ogladajac rozne nozyki, m.in. mojego ciulkwensa.

Wyjasnil mi, o co chodzi z tym wierceniem i pasowaniem wlasnie, jak mozna tego uniknac, wzglednie zminimalizowac, ze trudno w ogole itd. - czyli, ze ogolnie normalna sprawa.

A topik wrzucilem, bo bylem ciekawy reakcji - dotychczas nie zauwazylem, zeby ktos zwrocil na to uwage w takich nozach jak np. Rinaldiego, byly masy fotek i tylko zachwyty nad designem i perfekcyjnym wykonaniem. I dopiero teraz znalazlem ta fotke, a tu sie okazuje, ze Mistrz zza kaluzy tez ma z tym problemy.
Jakigoś mje Ponie Buoze stwuozył, takigo mje mos... ن

Offline Krug

  • knifemaker
  • Opinii: (91)
  • *
  • Wiadomości: 6255
  • Płeć: Mężczyzna
  • Moria Wootz Steel fan ! Od lat karwia!
    • KRUG-NOŻE.
Odp: A propos wiercenia okladzin pod piny...
« Odpowiedź #5 dnia: 24-09-2006, 20:20:21 »
Jak zapobiegać takim wypadkom?
1 -  otwór pilotujacy  o średnicy 1/2 średnicy nominalnej,  potem rozwiercamy na wymiar.
2 - stosujemy naddatek materiału na okładziny 2 - 3 mm, który usuwamy podczas obróbki
wraz z ewentualnymi wystrzępieniami.
3 - nie przesadzamy z prędkością posuwu podczas wiercenia - szczególbnie w materiałach włóknistych(pod wiercone okładki podłożyć ich odpady - pozwoli nam to kończyć wiercenie w podkładkach) mocować wiercony przedmiot do stołu wiertarki.
4 - równie ważne - ostre o symetrycznie wyprowadzonych krawędziach tnących wiertła.
Krug-Noże.

Nie odpowiadam na PW? Pisz Pan: krugknivesmalpagmailcom
Na pohybel odchodom bolszewickich odchodów!

Offline wojtekn

  • knifemaker
  • Opinii: (57)
  • *
  • Wiadomości: 3572
  • ciulkwens zmienilem nicka
    • NIE ROBIE NOZY NA ZAMOWIENIE
Odp: A propos wiercenia okladzin pod piny...
« Odpowiedź #6 dnia: 24-09-2006, 21:16:23 »
ostre (nowe lub ostrzone na "maszynie") wiertla, i jak krug pisal mocowanie podkladanie..

...a i tak moze sie zdazyc:/
NIE ROBIE NOZY NA ZAMÓWIENIE
koń roboczy nie musi być uwalony gównem po samą grzywę, żeby był roboczy[pecado]
Nie każdy chce żeby jego wiedza (i niektóre kruczki podnoszące jakość i estetykę) wyszła, że tak napiszę - na jaw!

Offline rybak

  • fiddler on the roof
  • rybak
  • Opinii: (52)
  • *
  • Wiadomości: 21482
  • Płeć: Mężczyzna
  • sapere aude
    • Ostre miejsce w sieci
Odp: A propos wiercenia okladzin pod piny...
« Odpowiedź #7 dnia: 24-09-2006, 21:17:45 »
ostre (nowe lub ostrzone na "maszynie") wiertla, i jak krug pisal mocowanie podkladanie..

...a i tak moze sie zdazyc:/

I sie zdarza ;)

Ale sa i tacy, ktorym to nie przeszkadza.
Jakigoś mje Ponie Buoze stwuozył, takigo mje mos... ن

Offline Krug

  • knifemaker
  • Opinii: (91)
  • *
  • Wiadomości: 6255
  • Płeć: Mężczyzna
  • Moria Wootz Steel fan ! Od lat karwia!
    • KRUG-NOŻE.
Odp: A propos wiercenia okladzin pod piny...
« Odpowiedź #8 dnia: 24-09-2006, 21:21:37 »
Zdarza sie ciągle bo się  człowiek zapomni... i lecą  c...je po scianach że aż cieknie.
Krug-Noże.

Nie odpowiadam na PW? Pisz Pan: krugknivesmalpagmailcom
Na pohybel odchodom bolszewickich odchodów!

Offline Kubek

  • knifemaker
  • Opinii: (69)
  • *
  • Wiadomości: 3448
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nożownik, dla niemców knifemaker
    • www.kubekknives.pl
Odp: A propos wiercenia okladzin pod piny...
« Odpowiedź #9 dnia: 24-09-2006, 22:07:14 »
No i jeszcze, wiertarka kolumnowa, bez luzów na wrzecionie.
W zasadzie, biorąc pod uwagę wszystkie warunki, konieczne do spełnienia, przy wierceniu okładziń z włóknistych materiałów, można powiedzieć, że takie omsknięcia, są normalną sprawą.
Jeśli natomiast niezbędne jest, by nóż był perfekt, to można zastosować o oczko mniejsze wiertło i szlifować otwór, dochodząc do perfekcyjnego pasowania metodą prób i błędów.
Zwykle i tak się pierniczy.
Pozdrawiam.

Offline G3d

  • Plugawy Poganin
  • Niezlot PGK 2019
  • Opinii: (39)
  • *
  • Wiadomości: 2042
  • Płeć: Mężczyzna
  • Człowiek Kydex
Odp: A propos wiercenia okladzin pod piny...
« Odpowiedź #10 dnia: 24-09-2006, 22:16:59 »
W zasadzie z technicznego punktu widzenia to max obroty i minimalny docisk i predkosc posuwu.
Mozna jeszcze robic taki myk, ze wierczimy przyklejone superglue, albo na sciskach. Najpierw 1 okladke potem 2. Na koncu zamieniamy je miejscami tak, zeby na zewnatrz byly wloty otworow, bo wiadomo, ze najbardziej rwie na wylocie.
Ale ja to sie nie znam :P Nozy nie robie :P


ps. tylko tak troche w stolarke sie bawie :P
Metrotactics 2004
G3D - CUSTOM CNC GEAR na Facebooku

Offline ov_Darkness

  • Wujek Zwyrol
  • Opinii: (16)
  • Mieszkaniec knives.pl
  • *****
  • Wiadomości: 1742
  • Płeć: Mężczyzna
  • już tak nie wyglądam
    • fejs (tak mnie najszybciej można złapać)
Odp: A propos wiercenia okladzin pod piny...
« Odpowiedź #11 dnia: 25-09-2006, 03:43:09 »
hrhrhr Pierwsza rzecz jak oglądałem pierwszego w moim życiu Rinaldiego i rzuciła mi się w oczy, to własnie podziurawione CF przy pinie :D
boli i przeszkadza w nożu za kilkaset USD Za ta cenę powinna być perfekcja wykonania...
I never wanted to be different. I just wanted to be me.
8.5/20

Offline Blacha

  • heretyk
  • japonskienoze.pl
  • Opinii: (83)
  • *
  • Wiadomości: 5767
  • Płeć: Mężczyzna
  • cham i prostak
    • moje filmiki z nożami
Odp: A propos wiercenia okladzin pod piny...
« Odpowiedź #12 dnia: 25-09-2006, 14:14:02 »
w moim rinaldim też tak było
- A jeśli pewnego dnia będę musiał odejść? -spytał Krzyś, ściskając Misiową łapkę. - Co wtedy? - Nic wielkiego -zapewnił go Puchatek. - Pamiętaj tylko, aby zginąć z mieczem w dłoni, inaczej nie dostaniesz się do Valhalli.

Offline Bona

  • knifemaker
  • Opinii: (93)
  • *
  • Wiadomości: 2419
  • Cieszmy się małymi radościami :)
    • Bona Knives
Odp: A propos wiercenia okladzin pod piny...
« Odpowiedź #13 dnia: 27-09-2006, 14:47:28 »

A topik wrzucilem, bo bylem ciekawy reakcji - dotychczas nie zauwazylem, zeby ktos zwrocil na to uwage w takich nozach jak np. Rinaldiego, byly masy fotek i tylko zachwyty nad designem i perfekcyjnym wykonaniem. I dopiero teraz znalazlem ta fotke, a tu sie okazuje, ze Mistrz zza kaluzy tez ma z tym problemy.
Jak to bez reakcji ? A moja reakcja Ci nie wystarczyła?
A takie cuda dzieją się też wtedy, gdy otwór pod pin jest za ciasny. Pin wypycha wtedy materiał na zewnątrz.
Pomijając oczywiście te sprawy, o których już wspomniano tutaj.
Ja wiercę wiertłem, jakie jest, na małym posówie i dużych obrotach.
Otwór o 0,10 mm większy niż średnica pina, bo mikarta i tak się schodzi po wierceniu do wymiaru nominalnego i jest lux.
Jak wierciłem od razu nominał to wychodziły takie właśnie akcje jak u Rinaldiego.
Miłego dnia i wszelkiego szczęścia życzę

Offline Guldan

  • knifemaker
  • Opinii: (16)
  • *
  • Wiadomości: 5873
  • Płeć: Mężczyzna
  • wykwalifikowany pierdolec
Odp: A propos wiercenia okladzin pod piny...
« Odpowiedź #14 dnia: 27-09-2006, 15:11:04 »
akurat sie obudzilem wiec moge niekontaktowac... na malym posuwie i duzych obrotach?

mnie ojciec zawsze uczyl zeby docisk byl rowny, a obroty mozliwie niskie. i dotego dobre jest smarowanie narzedzia.

Offline Bona

  • knifemaker
  • Opinii: (93)
  • *
  • Wiadomości: 2419
  • Cieszmy się małymi radościami :)
    • Bona Knives
Odp: A propos wiercenia okladzin pod piny...
« Odpowiedź #15 dnia: 27-09-2006, 17:44:45 »
Mnie ojciec akurat uczył różnych rzeczy, ale to wypraktykowałem sam.
Wnoszę, że Twój ojciec zrobił całe mnóstwo otworów pod piny...
Jak chcesz to nasmaruj sobie wiertło towotem  :cheesey:
Tylko nie zapomnij dokładnie odtłuścić otworów...
Miłego dnia i wszelkiego szczęścia życzę

Offline pecado

  • Wsparcie techniczne
  • Szef
  • Opinii: (165)
  • *
  • Wiadomości: 24786
  • Płeć: Mężczyzna
  • clava curva pie vinco in spelunca
    • Knives.pl na FB
Odp: A propos wiercenia okladzin pod piny...
« Odpowiedź #16 dnia: 27-09-2006, 17:55:01 »
Ja się obawiam, że obaj macie rację - jeszcze kwestia tego w jakim materiale się wierci, co nie?
W metalu trochę inaczej, w mikarcie trochę inaczej (moim zdaniem podobnie jak w drewnie, ale ja tylko robiąc półki i takie tam w domu wierciłem, nie pod piny, to prawda ;-) )
pozdrawiam
pecado
Fanklub Taktycznej Rusałki |#| Barankom mówię moje stanowcze nie :mad:
hokka hey hadree hadree succomee succomee

Offline wojtekn

  • knifemaker
  • Opinii: (57)
  • *
  • Wiadomości: 3572
  • ciulkwens zmienilem nicka
    • NIE ROBIE NOZY NA ZAMOWIENIE
Odp: A propos wiercenia okladzin pod piny...
« Odpowiedź #17 dnia: 27-09-2006, 18:12:38 »
to co guldan powiedzial to raczej od metalu sie odnosi
NIE ROBIE NOZY NA ZAMÓWIENIE
koń roboczy nie musi być uwalony gównem po samą grzywę, żeby był roboczy[pecado]
Nie każdy chce żeby jego wiedza (i niektóre kruczki podnoszące jakość i estetykę) wyszła, że tak napiszę - na jaw!

Offline buzz

  • Ursus americanus ;)
  • Opinii: (42)
  • Mieszkaniec knives.pl
  • *****
  • Wiadomości: 2815
  • Płeć: Mężczyzna
  • bydle niedobre
Odp: A propos wiercenia okladzin pod piny...
« Odpowiedź #18 dnia: 27-09-2006, 19:08:14 »
Guldanowi chodzi na pewno o metal :) Izi, chłopaki! :)
Tak, jestem nietolerancyjny i bardzo proszę to uszanować.

Offline rybak

  • fiddler on the roof
  • rybak
  • Opinii: (52)
  • *
  • Wiadomości: 21482
  • Płeć: Mężczyzna
  • sapere aude
    • Ostre miejsce w sieci
Odp: A propos wiercenia okladzin pod piny...
« Odpowiedź #19 dnia: 27-09-2006, 19:48:11 »
Jak to bez reakcji ? A moja reakcja Ci nie wystarczyła?

Cos przegapilem?

To sorka.
Jakigoś mje Ponie Buoze stwuozył, takigo mje mos... ن