Autor Wątek: 1. międzynarodowa gwarancja, 2. likwidacja mikro-luzu  (Przeczytany 2132 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline apoc

  • Opinii: (24)
  • Mieszkaniec knives.pl
  • *****
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
Primo, zastanawiałem się, czy noże BM zakupione w Stanach podlegają międzynarodowej gwarancji i czy realizują ją lokalnie przedstawiciele BM, czyli u nas Alert S. C.? Macie jakieś doświadczenia z przypadkami reklamacji? I nie pytam o wysyłkę części, żeby samodzielnie dokonać wymiany. Pozdrawiam, MZ.

Secundo, czy jest możliwość zlikwidowania mikro-luzów pomiędzy spacerami a linersami? W jednym z noży dość dziwnie mi to wygląda i nie wiem, czym to ugryźć - zdjęcia tutaj: link nieaktualny. Co prawda nie będzie to w żaden sposób przeszkadzało w użytkowaniu, ale jako osoba z lekka pedantyczna i upierdliwie drobiazgowa, chciałbym ten problem rozwiązać, bo drażni moje poczucie estetyki. Tym bardziej, że nóż jest fabrycznie nowy.  Dzięki za pomoc.
« Ostatnia zmiana: 29-12-2006, 12:11:00 wysłana przez apoc »
Weapon unused is a useless weapon.

Offline pecado

  • Wsparcie techniczne
  • Szef
  • Opinii: (165)
  • *
  • Wiadomości: 24783
  • Płeć: Mężczyzna
  • clava curva pie vinco in spelunca
    • Knives.pl na FB
Odp: 1. międzynarodowa gwarancja, 2. likwidacja mikro-luzu
« Odpowiedź #1 dnia: 06-11-2006, 22:35:49 »
Odniosę się tylko do drugiego punktu - niestety nie jestem w stanie udzielić konkretnej odpowiedzi, ale...
Na temat jakości spasowania okładzin w Rukusach posypało się już wiele nieuprzejmych słów, generalnie są do tego elementu zastrzeżenia.
Niestety nie wiem co BM na to.
pozdrawiam
pecado
Fanklub Taktycznej Rusałki |#| Barankom mówię moje stanowcze nie :mad:
hokka hey hadree hadree succomee succomee

Offline apoc

  • Opinii: (24)
  • Mieszkaniec knives.pl
  • *****
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: 1. międzynarodowa gwarancja, 2. likwidacja mikro-luzu
« Odpowiedź #2 dnia: 06-11-2006, 22:50:15 »
Odniosę się tylko do drugiego punktu - niestety nie jestem w stanie udzielić konkretnej odpowiedzi, ale...
Na temat jakości spasowania okładzin w Rukusach posypało się już wiele nieuprzejmych słów, generalnie są do tego elementu zastrzeżenia.
Niestety nie wiem co BM na to.

No to po prostu dopadł mnie mój wrodzony pech. Zakupiłem dwie sztuki, zębatą i gładką, bo nie wiedziałem, która będzie mi się bardziej podobała. Druga przyjechała od razu z założeniem, że pójdzie do ludzi i zwróci małą część tej, która zostanie u mnie. Nie wiedziałem tylko którą wersję chcę. Nastawiłem się, że prawdopodobnie zrobię sobie prezent w postaci tacticala ;-) (ROTFL) i że zostawię sobie na 90% tą wersję. A tu taki zonk na 1/4 mm, co przy mojej ciężkiej nerwicy natręctw spać mi po nocach nie da  :badass: Jutro skontaktuję się z Alertem, do BM już napisałem - jak tylko sam dowiem się więcej, oczywiście opiszę tutaj. Póki co zbieram dalej opinie. Kochani, dzielić się tutaj doświadczeniami z Wujkiem apokiem, co by mu smutno w nocy nie było... ;-) Pozdrawiam, MZ.
« Ostatnia zmiana: 29-12-2006, 12:10:29 wysłana przez apoc »
Weapon unused is a useless weapon.

Offline apoc

  • Opinii: (24)
  • Mieszkaniec knives.pl
  • *****
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: 1. międzynarodowa gwarancja, 2. likwidacja mikro-luzu
« Odpowiedź #3 dnia: 08-11-2006, 12:28:35 »
Rozmawiałem dzisiaj z Panem Marcinem z Alertu (niezwykle miły i sympatyczny człowiek, a przy tym widać, że prawdziwy pasjonat noży!), i sprawy mają się następująco:

1. w ramach gwarancji nóż do BM należy odesłać samodzielnie i oczywiście na własny koszt,
2. wszystko wskazuje, że rozkręcenie osi głównej noża powoduje utratę gwarancji,
3. prawdopodobnie takie mikro-luzy w Rukusie da się zlikwidować po odkręceniu okładzin z G10 i mikarty.

Zastanawiam się tylko, czy warto się w tym grzebać - zwłaszcza, że ten egzemplarz i tak chyba puszczę do ludzi. Rozkręcę i skręcę gada, a później ktoś mi powie, że nóż "był grzebany". Poza tym, to co mnie przeszkadza z racji mojej upierdliwości, może nie przeszkadzać komuś innemu. W dodatku są ludzie, którzy nowy nóż poznają od lekcji anatomii, czemu się nie dziwię akurat.

A swoją drogą, czy ktoś rozgrzebywał już Rukusa? Pozdrawiam, MZ.
Weapon unused is a useless weapon.

Offline kmicic

  • offtopowy skrytożerca
  • Opinii: (9)
  • Mieszkaniec knives.pl
  • *****
  • Wiadomości: 1899
  • Płeć: Mężczyzna
  • stupido ergo sum
Odp: 1. międzynarodowa gwarancja, 2. likwidacja mikro-luzu
« Odpowiedź #4 dnia: 08-11-2006, 12:41:16 »
1. w ramach gwarancji nóż do BM należy odesłać samodzielnie i oczywiście na własny koszt,

to jest tak naprawde jedyny minus serwisu Benchmade. Niby w kazdym kraju dystybutorzy, przedstawicielstwa, a mimo to wysylka do stanow na wlasny koszt. Mogliby przynajmniej zwracac koszty wysylki, jezeli reklamacja bylaby uzasadniona.

Uwolnić NOŻE [Hakas]

variatio delectat

Offline Farulf

  • Opinii: (16)
  • Mieszkaniec knives.pl
  • *****
  • Wiadomości: 1481
  • Płeć: Mężczyzna
  • CBB
Odp: 1. międzynarodowa gwarancja, 2. likwidacja mikro-luzu
« Odpowiedź #5 dnia: 08-11-2006, 12:59:51 »
2. wszystko wskazuje, że rozkręcenie osi głównej noża powoduje utratę gwarancji,

To, że rozkręcenie osi głównej skutkuje utratą gwarancji, jest wyraźnie napisane w warunkach gwarancji
Cytuj
DO NOT DISASSEMBLE YOUR KNIFE. DISASSEMBLY BY ANYONE OTHER THAN THE BENCHMADE KNIFE COMPANY WARRANTY DEPARTMENT WILL VOID THE WRRANTY

Niestety jest tam też mowa o tym, że nóż do naprawy w ramach gwarancji musi być wysłany przez właściciela przesyłką ubezpieczoną, na jego koszt, wraz z dowodem zakupu, więc wysyłka za pośrednictwem polskiego dystrybutora, czy jakiegokolwiek sklepu, na ich koszt, zależy tylko od ich dobrej woli i chyba raczej nie wchodzi w grę, bo właściwie z jakiej racji mieli by jeszcze dopłacać do noża zakupionego gdzie indziej.
Już nie marudzę tak bardzo. Dorosłem czy się zestarzałem?

Offline kmicic

  • offtopowy skrytożerca
  • Opinii: (9)
  • Mieszkaniec knives.pl
  • *****
  • Wiadomości: 1899
  • Płeć: Mężczyzna
  • stupido ergo sum
Odp: 1. międzynarodowa gwarancja, 2. likwidacja mikro-luzu
« Odpowiedź #6 dnia: 08-11-2006, 13:08:19 »
Niestety jest tam też mowa o tym, że nóż do naprawy w ramach gwarancji musi być wysłany przez właściciela przesyłką ubezpieczoną, na jego koszt, wraz z dowodem zakupu, więc wysyłka za pośrednictwem polskiego dystrybutora, czy jakiegokolwiek sklepu, na ich koszt, zależy tylko od ich dobrej woli i chyba raczej nie wchodzi w grę, bo właściwie z jakiej racji mieli by jeszcze dopłacać do noża zakupionego gdzie indziej.

bo to przez nich wyprodukowany i przy tym spieprzony noz ? co ma miejsce kupna do gwarancji ? tylko producenci ktorzy chca na tym zarobic trzymaja sie takich argumentow.

z innej beczki. kumpel kupil na ebayu jakis uzywany notebook. z reszta gwarancji. po kilku miesiacach siadl mu naped CD-ROM. Mial jeszcze ze dwa tygodnie gwarancji i zadnego rachunku. Zadzwonil, na nastepny dzien przyjechali, zabrali laptopa, o zadne papiery, miejsce kupna nie pytali, tydzien pozniej dostal naprawiony komputer poczta. oczywiscie bez zadnego rachunku za naprawe. to jest serwis. Laptop byl Fujitsu-Siemens.
Uwolnić NOŻE [Hakas]

variatio delectat

Offline Farulf

  • Opinii: (16)
  • Mieszkaniec knives.pl
  • *****
  • Wiadomości: 1481
  • Płeć: Mężczyzna
  • CBB
Odp: 1. międzynarodowa gwarancja, 2. likwidacja mikro-luzu
« Odpowiedź #7 dnia: 08-11-2006, 13:23:04 »
Kmicic, pisząc "na ich koszt" miałem na myśli dystrybutora, czy sklep, który ominęliśmy kupując nóż za oceanem. Może napisałem to po prostu mało wyraźnie.
A co do przytoczonego przez Ciebie przykładu serwisu, to też bym chciał, żeby to zawsze tak pięknie wyglądało  :)
Już nie marudzę tak bardzo. Dorosłem czy się zestarzałem?

Offline kmicic

  • offtopowy skrytożerca
  • Opinii: (9)
  • Mieszkaniec knives.pl
  • *****
  • Wiadomości: 1899
  • Płeć: Mężczyzna
  • stupido ergo sum
Odp: 1. międzynarodowa gwarancja, 2. likwidacja mikro-luzu
« Odpowiedź #8 dnia: 08-11-2006, 13:26:00 »
Kmicic, pisząc "na ich koszt" miałem na myśli dystrybutora, czy sklep, który ominęliśmy kupując nóż za oceanem. Może napisałem to po prostu mało wyraźnie.

aaa, nie no, na koszt producenta oczywiscie. ja wysylam do dystrybutora/przedstawiciela (niech nawet bedzie na moj koszt) a reszta mnie nie interesuje. tak powinno byc. Oni tam juz miedzy soba sie dogadaja :) . i tak regularnie cos sobie wysylaja pewnie.
Uwolnić NOŻE [Hakas]

variatio delectat

Offline apoc

  • Opinii: (24)
  • Mieszkaniec knives.pl
  • *****
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: 1. międzynarodowa gwarancja, 2. likwidacja mikro-luzu
« Odpowiedź #9 dnia: 08-11-2006, 14:13:36 »
Też mi się tak zdaje, bo przecież inne noże też ulegają awariom i uszkodzeniom, a nabywca odnosi z całą pewnością nóż do sprzedawcy, a nie wysyła samodzielnie do producenta. Nie mówiąc już o tym, że szanująca się firma (za jaką miałem BM) powinna mieć jakiś autoryzowany serwis na starym kontynencie. Pozdrawiam, MZ.
Weapon unused is a useless weapon.

Offline rotpin

  • Moderator
  • Opinii: (131)
  • *
  • Wiadomości: 2569
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: 1. międzynarodowa gwarancja, 2. likwidacja mikro-luzu
« Odpowiedź #10 dnia: 08-11-2006, 14:42:04 »
Też mi się tak zdaje, bo przecież inne noże też ulegają awariom i uszkodzeniom, a nabywca odnosi z całą pewnością nóż do sprzedawcy, a nie wysyła samodzielnie do producenta.

Tak jest jeślii kupujesz towar w sklepie w Polsce to w przypadku awarii nie musisz korzystać z gwarancji producenta a możesz zanieść uszkodzony produkt do sprzedawcy i skorzystać z tzw. niezgodności towaru z umową
Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z 27 lipca 2002 r. (DzU z 2002 r. Nr 141, poz. 1176 z późn. zmianami).
To są dane które otrzymałem od prawnika Federacji Konsumentów gdy radziłem się co zrobić z odkurzaczem popsutym przy 2 odkurzaniu.

Nie mówiąc już o tym, że szanująca się firma (za jaką miałem BM) powinna mieć jakiś autoryzowany serwis na starym kontynencie

Święte słowa. Jeśli istnieje międzynarodowa gwarancja to wyłączny przedstawiciel na Polskę powinien mieć serwis ewentualnie załatwiać reklamacje.

Offline Heimdall

  • Moderator
  • Opinii: (67)
  • *
  • Wiadomości: 2275
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: 1. międzynarodowa gwarancja, 2. likwidacja mikro-luzu
« Odpowiedź #11 dnia: 08-11-2006, 14:47:28 »
Też mi się tak zdaje, bo przecież inne noże też ulegają awariom i uszkodzeniom, a nabywca odnosi z całą pewnością nóż do sprzedawcy, a nie wysyła samodzielnie do producenta.

Pod warunkiem, że zakup został dokonany u tegoż sprzedawcy.
Jak już ktoś wspomniał - jeśli sklep / lokalny dystrybutor podejmuje się realizacji twoich praw wynikających z gwarancji a nóż kupiłeś gdzie indziej (np. zza oceanu) to jest to tylko dobra wola/uprzejmość z ich strony.
Przecież to są koszty i czas ( korespondencja, dogadywanie się co do zwrotu poniesionych kosztów itd.), a ty nie jesteś klientem tego sklepu - a więc nie przysługują ci prawa, jakie mogłyby wynikać z rękojmi.

No chyba, że np. Alert miałby podpisaną umowę z BM, że każdy, gdziekolwiek kupiony nóż BM, jaki ktoś do nich przyniesie, ma być serwisowany za pośrednictwem Alertu. Tylko, że to znów dadatkowe koszty (tym razem dla BM), bo prócz kosztów wysyłki były by koszty związane z usługą świadczoną dla BM przez Alert.
Moim zdaniem najsensowniej i uczciwie byłoby, gdyby BM zwracał koszty wysyłki bezpośrednio użytkownikowi noża (w wypadku uzasadnionej reklamacji).

Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: 08-11-2006, 15:20:44 wysłana przez Heimdall »
Wracam online, stopniowo będę odpisywał na zaległe wiadomości, wybaczcie brak kontaktu.

Offline apoc

  • Opinii: (24)
  • Mieszkaniec knives.pl
  • *****
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: 1. międzynarodowa gwarancja, 2. likwidacja mikro-luzu
« Odpowiedź #12 dnia: 09-11-2006, 11:31:04 »
No i faktycznie, mikroluzy da się bez najmniejszego problemu zlikwidować dokręcając śrubki pod okładzinami. Po prostu nóż nie został należycie skręcony. 2 minuty pracy i po kłopocie. Pozdrawiam, MZ.
Weapon unused is a useless weapon.

Offline rotpin

  • Moderator
  • Opinii: (131)
  • *
  • Wiadomości: 2569
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: 1. międzynarodowa gwarancja, 2. likwidacja mikro-luzu
« Odpowiedź #13 dnia: 09-11-2006, 11:45:13 »
Która wersja jest do oddania? Jakieś szczegóły na priva poproszę.

Offline Gryzzly

  • GRYZZLY
  • Opinii: (17)
  • Użytkownik knives.pl
  • **
  • Wiadomości: 130
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lubię poszaleć ;)
Odp: 1. międzynarodowa gwarancja, 2. likwidacja mikro-luzu
« Odpowiedź #14 dnia: 22-11-2006, 12:47:22 »
Wita kolejny szczęśliwy posiadacz Rukuska ;)

tak sie naczytałem o tych luzach że się bałem co dostanę,
a tu u mnie się postarali - zero jakichkolwiek luzów :) :) :)
Tnie jak szalony, pracuję tylko nad pochewką z Kydexu bo inaczej bezpiecznie wg mnie nie da się go nosić  ;)