Reklama

Tutorial - elektryczny piec hartowniczy

Zaczęty przez glon, 14-01-2010, 19:21:32

Żądełko02

Cytat: simon19 w 14-11-2019, 20:33:59

Jakiej termopary użyjesz do rex c100?
Ja swój piec uruchomiłem rex c100 i SSR przekaźnik i grzałki dwa razy po jeden kilowat.

Do tysiąca grzałem i ta końcówka termopary co razem w z rexem w komplecie była to puściło przypaliło się i został sam drucik, mimo to nadal działa poprawnie. Obawiam się tylko czy to będzie służyć długo podczas korzystania w temperaturze odpowiedniej do obróbki np NC11LV.

Użyje termopary typu K do 1300C bo stara jaka była w piecu była typu J do 750 C. Ale nie da się połączyć stycznika z przekaźnikiem, może głupie pytanie ale nie znam się za bardzo na elektronice ? Chce wymienić tylko stary regulator temp. bo nie jest tak dokładny.

simon19

#541
Cytat: Żądełko02 w 15-11-2019, 21:50:21

Użyje termopary typu K do 1300C bo stara jaka była w piecu była typu J do 750 C. Ale nie da się połączyć stycznika z przekaźnikiem, może głupie pytanie ale nie znam się za bardzo na elektronice ? Chce wymienić tylko stary regulator temp. bo nie jest tak dokładny.

Nie znam się na stycznikach. Ma to być solidne i bezpieczne. Sam muszę rozwiązać u siebie kwestie uziemienia,bo piecyk ma obudowę metalową i wiadomo są grzałki, kabel się może przetopić,cokolwiek... Takie coś musi być prawidłowo zbudowane.
Termopar k jest kilka bo te tanie w aukcjach często widzę opisane są jako do 800stopni.  Dlatego skuwka i izolacja na mojej się upaliła. Ale działa. Wczoraj robiłem test koloru żarzenia stali przy 670 stopni na wskaźniku rexa. Niby pasuje ale to też taki śliski temat, dla jednego czerwone jest czerwone a dla innego to ciemno wiśniowe.