Reklama

Prawie wybrany zestaw - proszę o uwagi

Zaczęty przez reef, 29-12-2010, 12:54:18

reef

Wyczytałem wszystko co się dało i na tej podstawie zbudowałem swoją listę noży. Generalnie do tej pory używałem markeciaków i nie byłem specjalnie wymagający.
Jestem amatorem, który od czasu do czasu coś ugotuje w domu. Szukam noży, którym nie trzeba będzie poświęcać zbyt wiele czasu, więc na tym etapie odrzucam japończyki (chociaż cholernie mi się podobają i może za jakiś czas po nie sięgnę).
Budżet - szukam kompletu do 400 zł (za same noże), nie upieram się, że komplet to musi być x noży - chcę kupić taki zestaw, który pozwoli mi obrać warzywka, posiekać je, pokroić jakąś wędlinę, chleb, pomidory, owoce itp. Nie walczę z kośćmi, nie otwieram puszek nożem :), używam desek z tworzywa.
Długość - do tej pory, poza nożem do chleba wystarczyło mi 20 cm
Materiał - bez preferencji (zamierzam unikać zmywarki, ale żeby się jej nie bał, po sporadycznie mogę nożom zafundować taką "rozrywkę")
Dużo dobrego przeczytałem o Victorinoxowych fibroxach i to jest mój nr 1 - nie wiem, czy ilość i wybrane rodzaje są ok, czy coś dołożyć, ująć - tu proszę o Waszą radę.
Mój wybór:
Victorinox fibrox:
6.8523.17B - santoku
6.8003.22 lub 6.8003.19B - uniwersalny 19 lub 22 cm?
6.8003.15B - uniwersalny 15 cm
6.8633.21B - do pieczywa
6.7113.3 - jarzyniaki zestaw 3 szt.
7.6075 - obieraczka

czy taki zestaw jest ok, czy coś dołożyć, zamienić wyrzucić?

Rozważam jeszcze 2 opcje:
Fiskars Takumi
977705 - do chleba
977708 - szefa
977729 - uniwersalny
977731 - santuko
977703 - obierak
+obieraczka i jarzyniaki z Victo

Fiskars Functional Form Pro:
857331 - Santuko
857308 - szefa 21
857311 - szefa 17
857303 - obierak
857304 - jarzyniak?
857305 - do chleba
+obieraczka i jarzyniaki z Victo

Takumi najbardziej pasuje mi wizualnie :)
I reasumując, co do ostrzenia dla totalnego amatora.

Z góry dziękuję za wszystkie sugestie.

Wyca