Reklama

Fiskars EDGE ostrzenie oraz pytania co do dalszej kompletacji...

Zaczęty przez Marcinozo, 29-12-2012, 02:33:26

Marcinozo

Witam Wszystkich.

Trochę obserwowałem to forum. Postanowiłem m.in. pod jego wpływem przestać w swojej kuchni kroić byle czym. Jestem amatorem gotującym dla siebie i rodziny  :alien:. Wysłużone noże zostały ostatecznie pożegnane. Zdecydowałem się w pierwszej kolejności na kupno dwóch uniwersalnych i niedrogich noży a mianowicie: Szefa Fiskarsa 19cm z serii EDGE i Santoku 17 cm z tej samej serii. Z obu noży jestem na razie zadowolony choć Santoku bardziej mi pasuje do siekania i przenoszenia produktów a do mięcha i plasterkowania Szef. Oprócz nich mam dwa małe nożyki Victorinox i obieraczkę Fiskarsa. Mnie na razie odpowiadają choć żona marudzi że za duże... Test kartki zdają i wygląd mają zawodowy...  ;>

Zastanawiam się jak i jak często je powinienem prawidłowo ostrzyć?  Mam ostrzałkę z ceramiczną szpulką Fiskarsa, może powinienem kupić inną np. z dwoma lub trzema gradacjami ostrzenia? Ze względu na czarne boki tych noży raczej jestem skazany na ostrzałkę ze szpulką.

http://allegro.pl/ostrzalka-taidea-1007dc-i2875975121.html
http://allegro.pl/ostrzalka-diamentowa-do-nozy-oselka-ceramiczna-lux-i2845006962.html

Za jakimi kolejnymi nożami powinienem się rozejrzeć? Może coś czym można zaatakować skuteczniej kości i chrząstki nie tylko drobiowe? Ewentualnie pomyśleć o nożu typu Deba dla małżonki?

Sugestie rady?  ;P

Marcinozo

Czy faktycznie żadna z ostrzałek typu roll sharp nie jest warta polecania do tych niedrogich blaszanych noży z serii EDGE?

Następny kupowany nóż to będzie nóż do chleba. Fajnie jak by tego zębatego cuda nie trzeba było często ostrzyć. Fiskars? Victorinox? Ikea? Sugestie?

Na ostrzałkach typu roll sharp faktycznie nie można ostrzyć zębatych noży? Bo nic na posiadanej w tej kwestii nie jest napisane...

tomekby