Reklama

PYTANIE DO UŻYTKOWNIKÓW RAT 5 z D2 / CO i JAK ?

Zaczęty przez lukasz1, 01-12-2013, 18:05:55

lukasz1

Witam. Zakupiłem takiego używanego szczura z bazarku http://forum.knives.pl/index.php/topic,155234.0.html . Jest to mój pierwszy rat
Więc mam kilka pytań do użytkowników rata 5 z D2 bo kto mi pomoże jak nie WY :)  , a mianowicie

1: W jaki sposób byście  usunęli  tą resztkę powłoki co na nim została i czy w jakiś sposób można ją zastąpić ( piaskowanie, oksydowanie) czy po prostu wyczyścić na mat lub połysk i dobrze konserwować;
2: Jaką dobrą ostrzałkę terenową proponujecie do tego rodzaju stali, od razu zaznaczam że nie mam zamiaru oszczędzać tego noża może batonować pieńków do kominka nie będę ale trochę zamierzam nim popracować, prosił bym również abyście  podali mi kont ostrzenia tego drania, bo w tym temacie jestem całkiem zielony.
Oczywiście napiszę do poprzedniego właściciela zapytanie czym i na jaki kont go ostrzył ale najpierw wolałem zwrócić się do was.
A teraz ostatnie pytanie czy naprawdę trzeba tak uważać przy pracy z tą stalą? , bo przeczytałem sporo   wątków na tym forum i wszyscy piszą że 1095 jest o wiele lepsza do pracy niż D2 nie wiem tylko czy to też dotyczy rat 5 bo wszystkie dotyczyły rat 7.
Bardzo będę wdzięczny za wszelką pomoc w tym temacie i z góry wszystkim DZIĘKUJĘ

Mario

Zacznę od tego, że oba noże z wątku wyglądają mi na 1095 a nie D2.
Wnioskuję tak ze względu na rękojeści i powłokę. W D2 było inne jedno i drugie.

Naostrzysz wszystkim. Uniwersalny i najbardziej popularny kąt 20 sprawdzi się do wszystkiego.
Kup Triangla i przyda ci się również do innych noży.

lukasz1