Reklama

Damastowy nóż szefa kuchni z Lidla za 111 zł - pierwsze wrażenia.

Zaczęty przez Player, 10-12-2014, 15:46:19

Player

Witam!
Kupiłem wyżej wymieniony nóż, trochę poużywałem i że na forum sporo się o nim mówi, ale nie ma żadnej konkretnej opinii postanowiłem coś więcej napisać.

Od razu zaznaczam że nie jestem zawodowym kucharzem, ani nie mam doświadczenia z nożami kuchennymi z górnej pułki. Po prostu jak mam chęć gotuję i zaradzają się osoby które są w stanie to zjeść :winky:
Z góry przepraszam za brak fachowego słownictwa i być może spłycanie niektórych tematów; nie wynika to z ignorancji. Ale nie "znam się na wszystkim". I jeśli nie mam potrzeby wnikać w jakąś dziedzinę to tego nie robię.

Do rzeczy! Chodzi o nóż z LIDLA ze "stali damasceńskiej" za 111 zł.

Pierwsze wrażenia pozytywne. Wykonany ładnie, gładko. Bez większych niedoróbek. Kilka wersji kolorystycznych jeśli chodzi o rękojeść.
W sklepie starałem się wybrać ten z najlepiej wyprowadzoną KT żebym nie musiał dużo poprawiać.

Po rozpakowaniu okazało się ze KT i tak jest średnia. Chociaż nóż na całej długości ciął papier i prawie na całej golił.
W gruncie rzeczy spotykałem się z gorzej naostrzonymi folderami za pięciokrotność tej ceny.
Popracowałem nim dzień czasu. Było ok a na nawet dobrze.
Na drugi dzień wyprowadziłem krawędź na nowo - na 16-17 st. Nóż zaczął naprawdę świetnie ciąć. Lepiej i agresywniej niż mój Fiskars Takumi którego zazwyczaj używam.

Do tej pory kroił, siekał, porcjował ryby, kroił zeschnięty chleb, rozgniatał czosnek itp. Robił wszystko co było do zrobienia.
We wtorek po naostrzeniu golił tak że włosy odskakiwały i ciął ręczniki papierowe jak kartki papieru. Dziś po dwóch dniach pracy goli z oporem.
Sama klinga jest dość sprężysta. Można w ręku wygiąć czubek o jakieś 1 cm na bok od osi i wraca on idealnie do pozycji wyjściowej.

A, wyważony jest na samym początku rękojeści. Starałem się pokazać co i jak na zdjęciach.