Reklama

Drugie życie Tescomy

Zaczęty przez trok, 24-05-2015, 19:46:00

trok

Rok temu rozwaliła mi się rączka od noża z Tesco, co się zwykle zdarza. Był to ulubiony nóż mojej małzonki, więc postanowiłem zrobić mu nową rączkę - a przy tym zdobyć nieco bezcennej praktyki, ponieważ jestem początkującym nożorobem.
Tak wyglądało żelazo:

Wykombinowałem, że jak kąt KT się podnosi, to dorobię rękojeść, która zbliży oś uchwytu do osi tnącej. Coś jak tak:

I tak też zrobiłem, ale żonie się nie spodobał garbus i trochę go spłaszczyłem. Wyszła trochę za cienka rękojeść, a wygląda to tak:

I jak Wam się to widzi?

Drewno to iroko i tatajuba. Brak tangu uzupełniłem okleiną iroko 2mm,zestruganą cykliną do grubości ostrza.

Widać moje eksperymenty z pinami - nie zabardzo udane

dyzio

Nie widzi się, bo są miniaturki  :) IMGUR.COM

trok

Klikalne są...

Ale trochę dopasowałem rączkę do ręki;

gens

I Trok -nie rączka a rękojeść ;)
To forum nie wybacza  ;>

noś nóż!

zapraszam na FB

Taktyczne Króliki GĘ  FB.com/KrolikiGE
https://www.facebook.com/gens.scyzoryki

trok

Moja piękna chwyta noże tak:

więc pomyślałem, że zrobie rękojeść żeby można było tak:

alle
Ale -  użytkownik uber alles! Rąsia je rąsia!
Zastanawia mnie jednak, że  u małżonki w pierwszej kolejności jest brzydkie zanim wygodne, użytkowe itp...

baw

Nie wiem czy ładne, bo to kwestia gustu, nie wiem czy wygodne, ale użytkowe to raczej też słabo. Od pięty to tam z centymetr KT jest zabrany.

Otchłań czeka

trok

No ale KT nie była modyfikowana... tylko rękojeść.

baw

Cytat: trok w 24-05-2015, 21:04:43

Zastanawia mnie jednak, że  u małżonki w pierwszej kolejności jest brzydkie zanim wygodne, użytkowe itp...

Napisałeś ogólnie. To po pierwsze.
Po drugie, choćbyś zrobił najbardziej użytkową rękojeść na świecie, to z taką klingą i tak nóż w moim odczuciu byłby średnio użytkowy, a przede wszystkim mało wygodny.

Otchłań czeka

dyzio

O ja głupia cipa, przecież klikalne są...

trok