Reklama

Wypolerowanie noża ze stali damasceńskiej.

Zaczęty przez Chef, 03-03-2017, 20:02:46

Chef

Witam. Od około 3 miesięcy jestem posiadaczem noża Seki Kanetsugu Saiun Gyuto 200mm zakupionego w Samura.pl
Mam pewien problem.
Mianowicie, nóż strasznie zmatowiał, posiada masę rys, praktycznie nie widać nawet loga na ostrzu. Co może być tego powodem?
Da się to jakoś wypolerować? Rękojeść noża równie wygląda jakby dość mocno zmatowiała, wytarła się czy cokolwiek.
Na ostrzu również pojawiły się takie mikro ,,dziurki'' jakby wykute malutkim dłutem czy nie wiem jak to ująć...
Poniżej zamieszczam zdjęcia jak to wygląda teraz.
Dodam, że dbam o nóż, nigdy nie leży mokry czy też brudny, zawsze na bieżąco myty i wysuszany ściereczką itd.

brony_

Jeśli to rdzewny damast i kroisz np. cytrusy to chyba nic dziwnego... ;)

PS. Za słabe fotki by cokolwiek stwierdzić.

K O Ł O B R Z E G   ---> www.rezydencja.fajnewczasy.com

Chef

Szczerze mówiąc nie wiem. nie znam się.
Poniżej podaje link do noża, może ktoś pomoże, proszę bardzo :)
http://samura.pl/sklep/seki-kanetsugu-saiun-vg-10/noz-seki-kanetsugu-saiun-gyuto-200mm-13-detail.html

Chef

Jeżeli ktoś potrafi to wypolerować, czy cokolwiek zrobić, chętnie zapłacę i oddam mój nożyk w dobre ręce.

Orcanus

chłopie - nie becz - kup gąbkę w castoramie papier 300 i spoleruj potem pasta do zębów itd . 15 minut , to węgiel będzie rudzieć ./ Tu kosmicznej technologi nie trza ;P

brony_

Wg sprzedawcy to nierdzewny damast...

Taki też może spatynować ( pojęcie "nierdzewny" jest szeroko rozumiane ). Jedna nierdzewka szybciej spatynuje/straci blask/polerkę etc. inna wolniej  ;)

Trzeba pogodzić się, że w trakcie używania w kuchni nóż będzie nosił ślady po kontakcie z żywnością a ryski mogą być spowodowane stosunkowo niską twardością okładek, co jest całkowicie normalne.