Reklama

siekieramaking

Zaczęty przez Maciek.K, 23-04-2006, 20:26:24

Maciek.K

czesc, znalazlem na dzialce takie cudo: i chodzi o to zeby w owym cudzie zrobic trzonek (stylisko?) ostrze tej siekiery jest bardzo stare, podobno wykute przez okolicznego kowala ktorego juz dawno nie ma. nie wazne. wazne ze wchodzi w drewno jak w maslo :) no i wlasnie doradzcie mi jak zrobic trzonek, z jakiego drewna itd... jestem w temacie raczej zielony. aha i chodzi o to zeby bylo wygodnie, nie musi byc ladnie. siekierka bedzie rabala a nie lezala :)
pozdrawiam

Krug

Z sezonowanego drewna tzw."akacji" wychodzą doskonałe trzonki do toporków.

Krug-Noże.

Nie odpowiadam na PW? Pisz Pan: krugknivesmalpagmailcom
Na pohybel odchodom bolszewickich odchodów!
***** *******. :)
Śmiesznie jak jebacy popierają jebanych. :)
TRZYNASTU SPARTAN ŻYJE! WOT CHUJNIA.

kangoo

Ja bym kupił pożądny trzonek w sklepie (ceny od kilku do 30 PLN ) ,dodatkowo okrągły klin (lub rurka obcięta pod kątem ) i osadzamy pamiętając o minimalnym luzie przed wbiciem klina . Na górę dajemy silikon dekarski (nie będzie  nam drewienko wysychało ) i gotowe . Polecałbym również lekką polerkę ostrza papierem 600-tką ,po usunięciu rdzy. Gładka siekiera ,to mniej wysiłku . Wiem co mówię od kilku lat (ze skąpstwa i wiecznego braku gotówki) opalam mieszkanko wyłącznie drewnem .

cpst

jeśli sam będziesz robił stylisko - nie rób go z 'ciętego drzewa' tylko z 'dartego' - czyli tylko odłupywanie klinami. akacja (to znaczy robinia akacjowa) rzeczywiście nieźle się do tego nadaje. początkowo ciężko jest odłupać kawałki tak, aby trzonek był prosty... ale warto się pomęczyć bo nie złamie się tak łatwo jak te bazarowe :)

wojtekn