Reklama

Pielęgnacja ka-bar

Zaczęty przez Mbeluba, 03-11-2009, 22:50:43

Mbeluba

Mam zamiar kupić sobie nóż ka-bar black 1211 lub 1212. Jako, że jestem całkowitym laikiem (9 lat z finką charcerską i podróbą bagnetu  :special:) chcę się zapytać jak go powinienem pielęgnować. Jak zabezpieczyć przed rdzewieniem i jak oraz czym ostrzyć. Nóż będzie wykorzystywany raczej mocno - survival, obozy, struganie.
Acha, no i który według was model powinienem wybrać? Choć piłka w 1212 mogłaby mi się przydać do cięcia trudniejszych materiałów, to chyba byłaby trudniejsza w konserwacji i mniej uniwersalna. Proszę o dobre porady, to będzie mój pierwszy droższy nóż i nieprędko mogę liczyć na kolejny, nie chciałbym go zniszczyć.
Acha, i czy warto inwestować w pochwę Kydex, czy lepiej zostac przy skórze (skóra jest dla mnie bardziej true :P)

yetisize

Poczytaj np. to:
http://www.knives.pl/forum/index.php/topic,84983.0/
lub to:
http://www.knives.pl/forum/index.php/topic,84106.0/
albo jeszcze:
http://www.knives.pl/forum/index.php/topic,76792.0/
Co prawda noże nie te które chcesz, ale znajdziesz opinie na temat stali, i wykonania. Jeżeli jesteś zdecydowany na te konkretne modele to ja proponował bym 1212, ząbkowana część ostrza zawsze się przyda np. gdy będziesz miał do przecięcia jakiś pas/linę (wiem ja też myślałem że mi się to nie zdarzy).

Sprzedam:

Scyzoryk
iPhone

Krogulec

Pomyśl jeszcze nad Ka-Bar'em BK2 Campanionem, krótszy ale masywniejszy i zniesie znacznie więcej. Stal ta sama.
Te które podałeś są bardziej 'bojowe' niż survivalowe. Mają dosyć delikatne czubki (fałszywe ostrze jest spore).
Żeby nie było, mam i 1211 i BK2.

Re dół:
No ok, Short Heavy Bowie jest faktycznie niezły (też mam), ale przy czubku się mocno zwęża i dosyć łatwo złamać - ktoś nawet pisał na forum i dawał fotki SHB z ułamanym czubem.

Land of the Free and Home of the Depraved

elkrakerso

ekhem :D