Autor Wątek: Otwory pod piny w okładzinach  (Przeczytany 6418 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Bródkes

  • knifemaker
  • Opinii: (111)
  • *
  • Wiadomości: 2247
  • Płeć: Mężczyzna
  • PODOBNO nie przyjmuję zamówień na noże, ale kto wi
    • Bródkes Custom Knives
Otwory pod piny w okładzinach
« dnia: 02-08-2010, 15:13:56 »
Witam,

Czy znacie jakieś patenty do równego wywiercenia otworów pod piny (full tang) ? :question: Próbowałem na różne sposoby, ale nigdy nie udało mi się wywiercić równych otworów, aby piny pasowały.  :x Między innymi próbowałem na ten sposób:  https://www.brisa.fi/fullx1.jpg Jak radzicie sobie z tym, gdy na okładzinach ma być 5-6 pinów?  :dodge:

Offline Vick

  • sheathmakers
  • Opinii: (66)
  • *****
  • Wiadomości: 3761
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Otwory pod piny w okładzinach
« Odpowiedź #1 dnia: 02-08-2010, 15:43:53 »
znaczy w okładkach jak wywiercić, czy w blanku ?  :?

Bo jeśli w okładkach, to prosta sprawa, przystawiasz blank i odrysowujesz, albo nawet wiercisz przez otwory w przystawionym blanku.

Offline forester

  • Opinii: (19)
  • Mieszkaniec knives.pl
  • *****
  • Wiadomości: 2032
  • Płeć: Mężczyzna
  • Spirit Of The Forest
    • flickr
Odp: Otwory pod piny w okładzinach
« Odpowiedź #2 dnia: 02-08-2010, 15:47:55 »
Przykładam blank do okładziny, mocno przyciskam albo łapie ściskiem, wierce 2 otwory w które wkładam piny.piny trzymają okładkę przez co reszta otworów będzie wywiercona na swoim miejscu.i z tymi pinani wierce resztę.wychodzi wręcz niesamowice równo.aż trudno w to uwierzyć :P :D
Pozdrawiam, Kamil.

Offline Nomad

  • knifemaker
  • Opinii: (11)
  • *
  • Wiadomości: 1120
  • Płeć: Mężczyzna
    • Forum kowalskie
Odp: Otwory pod piny w okładzinach
« Odpowiedź #3 dnia: 02-08-2010, 16:06:42 »
Sprawe ułatwia bardzo wiertarka stołowa. Ja robie tak samo jak forester, z tym że po 1 wywierconej dziurze wkładam kawałek pręcika, żeby się nie przesuwało.

Offline gaker

  • Opinii: (1)
  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 60
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Otwory pod piny w okładzinach
« Odpowiedź #4 dnia: 02-08-2010, 16:37:39 »
znalazłem coś takiego:

[youtube=425,350][/youtube]

może się komuś przyda :)
« Ostatnia zmiana: 19-08-2010, 15:38:21 wysłana przez gaker »

Offline Bródkes

  • knifemaker
  • Opinii: (111)
  • *
  • Wiadomości: 2247
  • Płeć: Mężczyzna
  • PODOBNO nie przyjmuję zamówień na noże, ale kto wi
    • Bródkes Custom Knives
Odp: Otwory pod piny w okładzinach
« Odpowiedź #5 dnia: 02-08-2010, 18:37:10 »
I już widzę swój błąd  :alien:
A zaczyna się od 1:22, ja robiłem tak, że raz jedną okładkę przewierciłem, a potem drugą, a trzeba było dwie razem wiercić  :]
Wielkie dzięki gaker za filmik.  :)

Offline gaker

  • Opinii: (1)
  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 60
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Otwory pod piny w okładzinach
« Odpowiedź #6 dnia: 02-08-2010, 18:48:36 »
na coś się w końcu tutaj przydałem  :D

Offline Kubek

  • knifemaker
  • Opinii: (69)
  • *
  • Wiadomości: 3454
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nożownik, dla niemców knifemaker
    • www.kubekknives.pl
Odp: Otwory pod piny w okładzinach
« Odpowiedź #7 dnia: 03-08-2010, 10:34:18 »
Ja robię to trochę inaczej.
Przykładam powiercony blank do okładziny i wiercę 1 otwór.
Wkładam w ony otwór pina, łącząc prowizorycznie blank z okładziną.
Proces ten powtarzam z kolejnymi otworami, aż będę miał wszystkie piny prowizoryycznie założone.
Następnie powtarzam całą operację z drugą okładziną.
Następnie biorę 2 powiercone okładziny i łączę je pinami.
Teraz mogę obrabiać czoło okładziny ( ta część naibliżej ostrza).
Teraz kleję okładziny do blanku i wstawiam piny i przelotkę.
Reszta szlifowania okładzin na sklejonym nożu.
Ważne by mieć wiertarkę kolumnową ( stołową). Bez wiertarki kolumnowej bardzo ciężko wywiercić otwory pod kątem prostym (wbrew pozorom).
Pozdrawiam.

Offline killrathi

  • knifemaker
  • Opinii: (259)
  • *
  • Wiadomości: 8286
    • Killrathi Knives
Odp: Otwory pod piny w okładzinach
« Odpowiedź #8 dnia: 03-08-2010, 16:47:09 »
[...]

robię identycznie. Próbowałem różnych metod ale ta wydaje mi się najrozsądniejsza i najpewniejsza (przynajmniej na moje możliwości warsztatowe)

nie odpowiadam na priv? pisz na [email protected]